پرسپولیس را قربانی کردید، دیگر چرا این قدر طلبکارید؟

بیانیه پرسپولیس یکی از طلبکارانه‌ترین نمونه‌ها از این دست در تاریخ فوتبال ایران است.

 

فرهاد عشوندی:احتمالا باید بیانیه باشگاه پرسپولیس را خوانده باشید. بیانیه ای که ساعتی قبل و برای توجیه حذف تیم از آسیا صادر شده را خوانده اید. بیانیه ای که به قصد تسویه حساب از امثال حسین هدایتی و چند کارشناس حقوقی فوتبال از جنس براتی و دیگرانی که این روزها درباره اشتباهات مدیریتی قرمزها گفته اند ، نوشته شده است.

این بیانیه البته احتمالا آن طور که از سه خط پایانی اش بر می آید خطاب به هواداران قرار بوده نوشته شود اما نگارنده اش که در مکتب رسانه معروف دلواپسان کار را یاد گرفته ، فکر کرده هنوز هم به همان سبک می تواند طلبکارانه خود را مردم بنامد و بعد به همه عالم و آدم بتازد. نگارنده و همفکرانش در باشگاه که موضع رسمی شان درباره حکم عجیب و غریب صادر شده برای پرسپولیس این بود:«حتما خیریتی توش بوده»

اینکه طاهری و دوستانش با حسین هدایتی چه سر و سری داشتند و حالا چرا این قدر با هم قمر در عقرب شده روابط شان را خودشان می دانند اما همین ها درحالی که در دوره محمود گودرزی ، وزیر ورزش مدام به هدایتی می تاخت ، او را اسپانسر تیم کرده بودند. به جایگاه ویژه می بردند و در فصل نقل و انتقالات مدام این هدایتی بود که در اینستاگرامش رل سایت باشگاه را بازی می کرد و اخبار نقل و انتقالات تیم را می داد!

آن زمان هیچ خبری از این ترش کردن ها نبود و دوستان مدام ژست می گرفتند و می گفتند قراردادهایی را در سازمان لیگ ثبت کرده اند که ارقامش می شود 18 میلیارد تومان. بعد هم روی همین مصاحبه ها و گزارش هایی که به گودرزی می دادند ، بهرام افشارزاده بود که با تندترین واژگان از سوی محمود گودرزی مواخذه می شد و متهم به بی کفایتی. درحالی که حالا مشخص شده در آن روزها چه اتفاقاتی می افتاده و خود بازیکنان تیم مثل طارمی گفته بودند قراردادهای یک میلیاردی می بستند و متمم هایی داشتند که هر کدام شان به عنوان آپشن های قرارداد ، رقم را به طرز چشمگیری بالا می برده است.

درباره پرونده محکومیت طارمی هم که خیلی مشخص همه چیز عیان شده است. این همان پرونده ای بود که بارها گفته بودند ریزه اسپور در آن هیچ غلطی نمی تواند بکند و نهایتش اما شد چنین جریمه گزافی. آقایان که تنها تهدید پرسپولیس را ماجرای پرونده ژوزه می نامیدند ، بلایی بدتر از ژوزه را سر تیم آوردند و فرجام کار شان درست در دوره مدیریتی خودشان ، سرشان آمده است.

جالب است که حالا حرف از خراب کاری می زنند. پرونده ای که خودشان فقط در جریانش بودند ، جالب خواهد بود اگر مشخص شود کدام خراب کاری در مسیر پیگیری اش صورت گرفته است!

اینکه بعد از این ماجرا هدایتی چطور دایه مهربان تر از مادر شده را الان نمی توانند برای هواداران بهانه کنند اما برای سرپوش روی اشتباهات مدیریتی شان این کار را می کنند . فکر کردند که مردم هم باورشان می کنند!

روزی که مدام این پول ها داشته در بین بازیکنان پرسپولیس تقسیم می شده و بازیکنان یا تمدید می کردند و یا به تیم اضافه می شدند آیا این دایه های مهربان تر از مادر دور بازیکنان تان نبوده اند آقای طاهری؟ اصلا این حاشیه های بازی رفت ، ماجرای حکم و بدتر از ان ، اتفاقات دبی و ابوظبی را چه کسانی رقم زدند؟ آن هم هوادار اطراف تیم تان ، ان مهمانی عجیب . شایعه پاداش های میلیونی نزدیکان تان و کلی ادعای دیگر را چرا شفاف در موردشان سخن نمی گویید؟ این ها هم همه حاصل بدخواهی دشمنان تان هستند؟ نه آقای عزیز. شما که ادعای مدیریتی در سطح آسیا دارید. شما که خود را وارث ویرانه قبلی می دانستید ، در عمل و در روز سختی ، خودتان هم نتوانستید درست مدیریت کنید و حالا بهتر است به جای بهانه تراشی ، از پی پذیرش نقصان تان باشید. بیایید و خیلی شفاف به هواداران بگویید حتی رویانیان هم با همه آن پول های نفتی و ستاد سوختی به سختی در دوره مدیریتش به اندازه شما در پرسپولیس ، اعتبار و همراهی پشتش بوده است.

بگویید نزدیکان تان که حالا بیانیه های طلبکارانه را می نویسند ، آنها که می آیند و می گویند تولد پسرشان بوده و به کسی ارتباطی ندارد تا چه ساعتی بیرون از هتل بودند ، چرا برای این کارهای شخصی شان به اعتبار باشگاه راهی سفر شده اند. بگویید این رفتارها درست نبوده و برایش عذر بخواهید. بگویید در مسیر حقوقی پرونده طارمی اشتباه کرده اید و قطعا هواداران تان هم می پذیرند و نیازی به این همه شاخ و شانه کشی برای این و آن هم ندارید هواداران تان که در این مدت مدیریت تان هر آنچه خواستید را با سامانه هواداری برای تان فراهم کردند که با تیم خوب شان کارشان اشک ریختن نباشد اما اشتباه شمایان ، اشک را باز نصیب شان کرد پس باز سوهان روحشان نباشید. یکبار بایستید و این فرهنگ را بسازید.

مدیری باشید که می پذیرد اشتباه کرده و قول جبران می دهد. نترسید که فعلا وزارت ورزش در فکر تغییری نیست و شمایید که می مانید! جای دست انداختن روی دوش بوقچی ها و ملاطفت با رسانه های خاص ، روی تان به هواداران باشد و صادقانه بگویید دلیل آن حکم بد چه بوده، آن شب کذایی در دبی چه اتفاقی افتاده و این ماجراهای پاداش های آن چنانی چه بوده است.

 

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =