کاوه مدنی، معاون سازمان محیط زیست اعلام کرد با پیگیری های صورت گرفته، موضع رسمی سازمان حفاظت محیط زیست در مورد آب ژرف معین شد: استحصال و برداشت از آب ژرف ممنوع!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ همچنین سازمان محیط زیست در بیانیه رسمی‌ای در مورد برداشت آب ژرف نوشت:

با توجه به ناکافی بودن دانسته ها و نادانسته های علمی و محدودیت تجربیات عملی ملی و بین المللی در مورد آب ژرف و همچنین تجربیات منفی کشور از تبعات دراز مدت محیط زیستی رویکردهای صرفاَ فنی، نظیر برداشت از آبهای زیر زمینی، سد سازی، انتقال آب و شیرین سازی آب دریا و با عنایت به این مهم که کشور در حال حاضر به تمرکز جدی بر مقوله کاهش مصارف و تقاضای آب (در مقابل افزایش عرضه آب از طریق اکتشاف و بهره برداری از منابع جدید) نیاز دارد، سازمان حفاظت محیط زیست در حال حاضر و تا اطلاع ثانوی با هر گونه استحصال و بهره برداری از منابع آب ژرف تجدیدپذیر و غیرتجدیدپذیر مخالف است.

مع الوصف با توجه به ضرورت تقویت رویکرد علمی در کشور، مطالعات علمی و امکان سنجی بهره برداری از منابع آب ژرف تجدید پذیر با در نظر گرفتن و بررسی جدی پیامدهای زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی استفاده از این منابع (در صورت وجود)، تحت نظارت جدی سازمان حفاظت محیط زیست و سایر نهادهای ذیربط بلامانع است.

بدیهی است که آن دسته از مطالعات علمی و اکتشافی آبهای ژرف که شامل هرگونه حفاری و دخل تصرف در طبیعت باشند، نیاز به ارزیابی اثرات زیست محیطی دارند و در مورد امکان و مجوز انجام آنها به صورت موردی توسط این سازمان تصمیم گیری خواهد شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
    0 0
    تنها راه پایدار برای بحران آب، صرفه جویی و مصرف بهینه است. اگه مصرف آب در همه بخشهای صنعتی، کشاورزی و خانگی به میانگین جهانی برسه ما هیچ مشکلی نخواهیم داشت. فقط مدیریت و همت نیازه.