تسنیم نوشت: در جلسه امنیت ملی هیئت دولت عراق به ریاست حیدر العبادی، از همسایگان عراق و تمام کشورهای جهان خواسته شد در ارتباط با نفت و گذرگاههای مرزی فقط با دولت عراق تعامل داشته باشند.

در جلسه امنیت ملی هیئت دولت عراق به ریاست حیدر العبادی نخست وزیر عراق، موضوع همه پرسی در اقلیم کردستان عراق مورد بررسی قرار گرفت و با اعلام اینکه گذرگاههای مرزی، وابسته به دولت عراق است و نفت نیز ثروت تمام عراقی ها به شمار می آید، بنابراین بر اساس قانون اساسی عراق دولت از اقلیم کردستان می خواهد تمام گذرگاه‌های مرزی و نیز فرودگاهها را به دولت تحویل دهد.

همچنین از همسایگان عراق و تمام کشورهای جهان می خواهد در ارتباط با پرونده گذرگاههای مرزی و نفت فقط با دولت عراق تعامل داشته باشند تا مسئولان عراق بتوانند ساماندهی و رفت وآمد اشخاص و تبادل کالا از اقلیم کردستان و به سمت آن را در اختیار داشته باشند.

در این جلسه همچنین اعلام شد باید حساب مسئولان اقلیم کردستان عراق و کسانی که پول حاصل از صادرات نفت را در حساب های خود سپرده گذاری کرده اند، پیگیری شود.

از دادستانی کل نیز خواسته می شود تمام کارمندان دولت در اقلیم کردستان را که بر خلاف تصمیم دولت بغداد مجری اقدامات مرتبط با همه پرسی هستند، تحت پیگرد قرار دهد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
    4 3
    همون موقع که روسیه باهمه پرسی کریمه روجداکرد،اگرعراقیهاوایرانیهاو ال اسد هم زبان باجامعه جهانی اعتراض میکردن،امروز این بلا سرشون نمیومد.چطورهمه پرسی کریمه قانونی بود این غیرقانونی؟