سه شنبه 2 آبان 1396
چهارشنبه 19 مهر 1396 - 14:10:28 چاپ

چرا اردلان سرفراز از رضا صادقی شکایت کرد؟

فرهنگ > موسیقی - علی جعفری مدیر برنامه‌های رضا صادقی از دلیل شکایت اردلان سرفراز از این خواننده پاپ گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی انتشار خبری مبنی بر این که؛ علی لهراسبی، سینا سرلک و رضا صادقی با شکایت اردلان سرفراز به اتهام مشارکت در سرقت ادبی به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند، علی جعفری مدیر برنامه‌های رضا صادقی در این مورد توضیح داد: «تقریبا دو سال پیش بود که رضا صادقی قطعه «سوغاتی» از ترانه‌های سروده شده توسط اردلان سرفراز را بازخوانی کرد و نسخه‌ای از آن را که با دوربین موبایلش ضبط کرده بود در کانال تلگرامش قرار داد. نسخه‌ای که کیفیت ضبطش پایین بود و صرفا در دسترس هوادارانی که عضو کانال تلگرامی‌اش هستند قرار گرفت.»

جعفری ادامه داد: «بعد از آن ظاهرا اردلان سرفراز از رضا صادقی شکایت کرده بود اما به علت تغییر آدرس، هیچ کدام از احضاریه‌های دادگاه به دست ما نرسید و در جریان این شکایت نبودیم. تا این که صبح امروز چهارشنبه 19 مهر، این خبر را شنیدیم. اکنون هم وکیلمان در حال پیگیری است و حکم نیز قابل تجدیدنظر است.»

58242

کلید واژه‌ها : موسیقی - موسیقی پاپ -
49 دیدگاه
  • بی نام
    چهارشنبه 19 مهر 1396 - 15:06:33
    پاسخ
    211 8

    وقتي اهالي هنر دارايي هنري يكديگر را بدزدند پس ديگر از بقيه انتظاري نيست

  • بی نام
    چهارشنبه 19 مهر 1396 - 16:05:59
    پاسخ
    257 13

    آقای سرافراز کار درستی کرده

    • بی نام
      چهارشنبه 19 مهر 1396 - 16:59:09
      35 88

      حالا اسمشو درست یاد بگیر بعد نظر بده

    • بی نام
      چهارشنبه 19 مهر 1396 - 18:55:38
      25 1

      سرفراز یا سرافراز؟

  • بدون نام
    چهارشنبه 19 مهر 1396 - 16:09:24
    پاسخ
    191 8

    چون اقاي يرفرارايران نيستند اينها به خود اجازه سرقت داده اند سرفرازازمفاخر ترانه سرايي ايران است

    • علی پویانیا
      پنجشنبه 20 مهر 1396 - 10:29:10
      7 80

      کدوم سرقت برادر ،سرقت واسه منفعت هست ، ایشون چه منفعتی برده از زمزمه ترانه سوغاتی ، شما اول گوش کن بعد نظر بده لطفا‌

    • بی نام
      جمعه 21 مهر 1396 - 13:52:08
      26 1

      یعنی اکر کسی ماشین شما را ببرد و بعد استفاده نکند و هیچ منفعتی از کسب نکند شما به ان سرقت نمی گویید.

  • بی نام
    چهارشنبه 19 مهر 1396 - 16:56:12
    پاسخ
    138 8

    مایه تاسف است افرادی که شعار اخلاقمداری می دهند خود سرقت می کنند.

  • محمد
    چهارشنبه 19 مهر 1396 - 17:07:52
    پاسخ
    100 5

    من نمیدونم ما کی می خوایم یاد بگریم که به حقوق هم احترام بزاریم ، فکر می کنیم دزدی فقط مربوط به یه کالای فیزیکی می گن در صورتی که هر گونه استفاده بدون اجازه از اموال کسی چه مادی چه معنوی یعنی دزدی امیدوارم قانون کپی رایت هر چه زودتر تو مملکت اجرا بشه

    • امین
      چهارشنبه 19 مهر 1396 - 17:40:19
      37 1

      دوست گرامی، یادگیری به آموزش نیاز داره. درکجای سیستم آموزشی ما رعایت حقوق مولف آموزش داده میشه؟ بعد اصلاح نظام آموزشی و نهادینه کردن این موضوع هم چند سال لازم هست تا ما بتوانیم اثر این موضوع رو ببینیم. حرف هایی مثل اینکه "پس می ما میخواهیم ..." یک مقدار فرافکنی است.

  • فردوسی طوسی
    چهارشنبه 19 مهر 1396 - 17:52:46
    پاسخ
    51 7

    فارسی را پاس بداریم گذاشتن نه گزاشتن تنبلی نکنید با گرفتن شیف ذ بنویسید . بر آوردم از نظم کاخی بلند که از باد و باران نیابد گزند

  • بی نام
    چهارشنبه 19 مهر 1396 - 19:46:00
    پاسخ
    4 55

    مگه سرفراز اصلا ابران اومده اونکه پناهنده سوئده مگه میتونه شکایت کنه

    • داريوش
      پنجشنبه 20 مهر 1396 - 14:31:53
      41 0

      با سلام ايشون سال ٦٣ كاملن قانوني از ايران خارج شد و اتفاقن رفتند داراب و از همه هم خداحافظي كرد و الان هم در فرانكفورت زندگي ميكند شاد باشيد

    • بی نام
      پنجشنبه 20 مهر 1396 - 14:33:15
      40 1

      بله می تونه طبق قانون حقوق همه ایرانی ها در هر جای دنیا که باشن محفوظه

  • بی نام
    پنجشنبه 20 مهر 1396 - 00:45:41
    پاسخ
    56 6

    یعنی چی که با دوربین موبایل ضبط کرده و تو کانال تلگرام گذاشته؟ چه فرقی می کنه با چه کیفیتی ضبطش کرده یا کجا گذاشتتش؟ مهم اینه که بی اجازه این کار رو کرده.

  • بی نام
    پنجشنبه 20 مهر 1396 - 00:46:14
    پاسخ
    34 3

    حداقل توجیه نکنید دیگه

  • بی نام
    پنجشنبه 20 مهر 1396 - 00:47:13
    پاسخ
    48 3

    چه کاره باحالی کرده که شکایت کرده.

  • ژاببز
    پنجشنبه 20 مهر 1396 - 02:42:01
    پاسخ
    4 72

    بانام ویاد خدا.. جناب سرفراز باشکایت کرون از رضا صادقی کارخوبی نکردین . حداقل رضا صادقی خیرش به خیلی ها رسیده. اخیرا برای یه خانواده بی سرپرست خانه اجاره کرده شما چی . متاسفم برای شاعر بزرگی مثل شما. این نظر شخصی بنده است

    • بی نام
      پنجشنبه 20 مهر 1396 - 10:01:23
      49 3

      یعنی با استدلال شما می توان دزدی کرد و قسمتی از آنرا به فقرا داد؟

    • یاسی
      پنجشنبه 20 مهر 1396 - 10:10:47
      47 4

      من خودم طرفدار رضا صادقی هستم، ولی چه ربطی داره؟ مشکل جامعه ما دقیقا همینه که همه چیز رو با هم قاتی میکنیم... کار خیر سرجای خود، عمل به قانون هم سرجای خود.. در غیر اینصورت قانون مداری مفهوم خودشو از دست میده

    • بی نام
      جمعه 21 مهر 1396 - 12:32:09
      13 2

      مگه رضا صادقی رابین هوده؟

  • علی پویانیا
    پنجشنبه 20 مهر 1396 - 10:27:17
    پاسخ
    6 77

    ایشون کار رو به صورت حرفه ایی نخونده و ازش کسب درآمد نداشته یا تو آلبوم نذاشته فقط یه زمزمه بوده با گیتار و ضبط با موبایل ، اینجوری نصف مردم ایران مجرمند . ایشون در آذر ماه ۹۴ از آقای سرفراز عذرخواهی کرده حتی ولی ایشون که نمیدونم از کجا عقده دارند باز هم شکایت میکنند و جالبه که قاضی هم به نفع یک وطن فروش فراری رای میده .

    • علیانی
      پنجشنبه 20 مهر 1396 - 12:29:42
      40 1

      عجب ادم هایی هستین شما هر گونه حق و حقوق معنوی این اثر مربوط به شخص اردلان سرفراز هست حالا شخصی عادی بخونه اشکالی نداره ولی شخصیت هنری مثل رضا صادقی خونده فرق داره جای تعجب اینجاست میگید باید چون خارج از ایرانه و پناهنده ی کشوی دیگه ست قاضی نباید به نفعش رای بده التماس تفکر خودم قضاوت میخونم الحق که میگن یک ساعت تفکر بهتر از 70 سال عبادته ریشه این همه نفهمی بعضیا از کجا سر چشمه میگره نمی دونم

    • اهل موسیقی
      پنجشنبه 20 مهر 1396 - 14:37:23
      27 1

      منصفانه باید قضاوت کرد...ایشون از شاعران بزرگ هستن... به کسی هم ربط نداره که فرار کرده یا نکرده... فرض و بر این بگیرین که یه شاعر خارجی شکایت کرده ازشون.

    • بی نام
      جمعه 21 مهر 1396 - 09:28:52
      9 1

      اتفاقا امثال شما با این تفکرات برای این جامعه مضر هستند چون قانون مداری رو با این توجیهات نقض می کنن. بهتره جای اتهام زنی به یک شاعر خارج نشین یا داخل نشین به دور از احساسات به حقوق نقض شده او توجه کنین.

    • افسانه
      جمعه 21 مهر 1396 - 12:48:47
      15 1

      وطن فروش فراری رو از کجا اوردی گفتی ؟ اردلان سرفراز سال 63 قانونی از کشور خارج شده و قطعا اگه وطن فروش بود کتاب از ریشه تا همیشه اش مجوز ارشاد و چاپ نمیگرفت . اردلان سرفراز و ایرج جنتی عطایی اسطوره های ترانه سرایین و حداقل هفتاد درصد از ترانه های شاهکار و نوستالژی و برتر ایران مال این دوعزیزه. این همه به صنعت موسیقی و شعر و ترانه لطف کردن و حالا شدن وطن فروش ؟ بعدشم مگه ترانه سوغاتی با صدای خواننده ی مرحومش خودش شاهکار نیست که رضا صادقی حتی زمزمه وار بخواد این شاهکار رو بازخونی کنه و هم از اردلان سرفراز سرقت ادبی کنه هم از مرحوم هایده که خودش این ترانه به بهترین نحو ممکن خونده و تا ابد نیاز به بازخونیه هیچ احد و الناسی نداره .

  • اهل موسیقی
    پنجشنبه 20 مهر 1396 - 14:35:24
    پاسخ
    31 1

    کار استاد بزرگوار جناب اردلان سرفراز بس بجا بوود.... باید جلوی اینجور کارها رو گرفت.. مقصر ایشون نیستن... حتما مرحوم استاد دکتر افشین یداللهی رو همتون میشناسید روانپزشک شاعر وترانه سرا وخواننده بودند همین قطعه سوغاتی رو جناب یداللهی سال گذشته به یاد و به پاس اردلان سرفراز خوندن..با اجازه ایشان... چرا از ایشون شکایت نکردن؟؟...این صادقی و.... آهنگ ها رو خوندن بدون اجازه و به نام خودشون

  • مهیار
    پنجشنبه 20 مهر 1396 - 16:52:29
    پاسخ
    27 1

    سپاس از قوه قضائیه به جهت رعایت اصل بی طرفی

  • بی نام
    پنجشنبه 20 مهر 1396 - 17:09:55
    پاسخ
    1 26

    بنظر من شکایتش خیلی بی معنی و خنده داره. لطفا ترانه سوغاتی با صدای رضا صادقی رو دانلود کنید تا متوجه منظورم بشید. صادقی این ترانه رو بسیار با کیفیت پایین و بصورت زمزمه و ساده خونده و مشخصه که کار حرفه ای نبوده وسرقت ادبی محسوب نمیشه. اگه اینجوری باشه که خیلی از خواننده ها سارق هستند. محسن یگانه یا مرحوم پاشایی هم آهنگایی از شادمهرو به همین صورت غیر حرفه ایی خوندن پس چرا شادمهر چیزی نگفت. من موقع شنیدن این خبر گمون کردم از شعرای این آقا رو برداشتن و خوندن و گذاشتن توی آلبومشون. واقعا جالبه..............

  • بی نام
    پنجشنبه 20 مهر 1396 - 19:28:56
    پاسخ
    14 2

    طرف حق داشته شکایت کنه

  • بی نام
    پنجشنبه 20 مهر 1396 - 19:30:12
    پاسخ
    16 1

    کم کم داره قانون کپی رایت تو ایران فعال میشه

  • یاشارش
    پنجشنبه 20 مهر 1396 - 23:07:23
    پاسخ
    14 1

    در کشورهایی که قانون کپی رایت اجرا میشه استفاده از موسیقی اثرحتی بصورت بی کلام و فایل میدی در اسانسورها هم شامل قانون کپی رایت میشه. حالا دوستان دم از وطن فروشی شاکی و کیفیت پایین کار متشاکی میزنند. اینکه شادمهر یا کس دیگه شکایت نکرده تغییری در قانون ایجاد نمیکنه. یه تصمیم شخصیه و حق قانونی صاحب اثره که میتونه ازس استفاده کنه یا نکنه.

  • بی نام
    پنجشنبه 20 مهر 1396 - 23:49:38
    پاسخ
    19 1

    جالبه که نود ونه درصد کامنتهای دوستان در حمایت از کار درست اردلان سرفراز و در نکوهش عمل غیرقانونی صادقی ، سرلک وچاوشی ست وجالبتر اینکه هر سه خواننده به جای معذرت خواهی توجیهی برای کار ناپسند خود آوردن ،باشه تا درسی بشه برا بقیه که بدونن هیچ کس بالاتر از قانون نیست.

  • بی نام
    پنجشنبه 20 مهر 1396 - 23:55:42
    پاسخ
    2 11

    اصلا کارتون درست نبوده, با همه احترامی که براتون قائلیم.

  • بی نام
    پنجشنبه 20 مهر 1396 - 23:56:46
    پاسخ
    9 1

    اگه منِ نوعی بخونم "سوغاتی" رو چون شناخته شده نیستم به جایی برنمی خوره ولی شما حرفه تون خوانندگیه ی و باید حواستون بیشتر از اینا جمع باشه به رعایت کپی رایت

  • بی نام
    پنجشنبه 20 مهر 1396 - 23:57:14
    پاسخ
    6 2

    علی لهراسبی چرا هیچ واکنشی نشون نداد؟

  • بی نام
    پنجشنبه 20 مهر 1396 - 23:57:41
    پاسخ
    10 1

    چه عجب یه بارم حق به حق دار رسید.

  • بی نام
    پنجشنبه 20 مهر 1396 - 23:58:37
    پاسخ
    11 1

    زمزمه کرده یعنی چی؟ مثلا آدم اگه کپی رایت رو رعایت نکنه و چهچهه بزنه اشکال داره ولی اگه رعایت نکنه و زمزمه کنه اشکال نداره؟

  • ری استارت
    جمعه 21 مهر 1396 - 00:14:44
    پاسخ
    11 2

    ادرسشو عوض کرده نامه بدستش نرسیده،خخخخخخ

  • بی نام
    جمعه 21 مهر 1396 - 12:01:13
    پاسخ
    1 1

    ترانه سوغاتی را که علی لهراسبی به سبک خدا بیامرز خواننده اولی خوانده اگر آن مرحومه زنده بود احتمالا" از صدا و سیما شکایت می کرد

  • حیدرعلی
    جمعه 21 مهر 1396 - 12:57:56
    پاسخ
    9 1

    کسیکه خارج از کشوره ایرانیه وگرنه چرا رای ایرانیای خارج از کشور رو اخذ می کنن؟و ایشان حق داشته شکایت کنه.هنرمندی که کالای هنری می دزده از دزدی که بز می دزده بدتره.

  • بی نام
    جمعه 21 مهر 1396 - 14:47:50
    پاسخ
    5 1

    ترانه سوغاتی توسط برزو ارجمند در فیلم پل چوبی هم خوانده شد... حالا با اجازه یا بدون اجازه... ولی در هر حال ب شاعر بزرگی چون اردلان سرفراز باید احترام گذاشت... خالق بهترین اشعار و اجرا شده توسط بهترین خواننده ها

  • omid
    جمعه 21 مهر 1396 - 20:09:55
    پاسخ
    1 5

    این آقا هم خودشو اینقدر دست بالا گرفته که فکر میکنه یه بازخوانی ساده هم نباید از ترانه هاش بشه این همه ترانه های فوق العاده باز خوانی شده مگه صاحب اثر شکایت کرده وقتی میشه گفت حق داره که طرف مقابل تو کنسرت یا استودیو ضبط و پخش کرده باشه برای منفعت نه اینکه فقط یه بازخوانی معمولی واسه دل هوادارها

  • شنبه 22 مهر 1396 - 09:08:21
    پاسخ
    0 1

    متاسفم برای هنر ایران

  • بی نام
    یکشنبه 23 مهر 1396 - 09:03:04
    پاسخ
    1 1

    تابلوست دیگه اردلانه سرافراز دیگه حال نداره شعر بگه از این راه میخواد پولی به جیب بزنه کلا یک ضرب المثل هست که میگه غربت بی حیایی میاره... ایشون اگه مشکل داشتن با این موضوع نمیبایست رسانه ای میکردند...ضمن اینکه ایشون بدونند دست رو چه خواننده های مطرحی گذاشتن گیریم که حق بگه این راهش نیست ... پول میدن حله

  • بی نام
    یکشنبه 23 مهر 1396 - 09:04:18
    پاسخ
    0 1

    عزیزم شعرا که روح لطیفی دارن حالا چرا اینقدر خشونت؟ پول میدن حل میشه

  • بی نام
    یکشنبه 23 مهر 1396 - 09:05:51
    پاسخ
    1 1

    خیلی ها خیلی از ترانه ها را بازخوانی میکنند اونم توی مجالسی که حتی از غذا خوردن ملت هم فیلم میگیرن... شاعر کوتاه بیا

  • بی نام
    یکشنبه 23 مهر 1396 - 09:32:33
    پاسخ
    1 1

    والا الان من رفتم دانلود کردم گوش کردم... اصلا هم بی کیفیت نیست همین که در دسترس همه هست و به عنوان خواننده خونده کار اشتباهی کرده...

  • بی نام
    یکشنبه 23 مهر 1396 - 10:46:11
    پاسخ
    1 1

    نمیدونم چرا بعضی ها میخوان اینطور خودشونو به ملت یاداور بشن گلم ما با ترانه های تو خاطره ها داریم ... دست بردار از سر این عزیزان

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

x