۰ نفر
۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
پیکر شهید حسن جنگجو در تبریز تشییع شد

ایسنا نوشت: پیکر مطهر شهید حسن جنگجو با حضور اقشار مختلف مردم و مقامات استانی، در میدان شهدای تبریز تشییع شد.

مراسم تشییع شهید سرافزار حسن جنگجو با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدا و مسئولان بر دوش مردم شهید پرور تبریز  در میدان شهدا تشییع و برای خاکسپاری به وادی رحمت تبریز منتقل شد.

پیکر مطهر شهید حسن جنگجو پس از 34 سال تفحص و به سرزمین مادری بازگشته است؛ مادر این شهید سرافراز هم اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه( ICU ) بستری است.

سردار غلام‌عسکر کریمیان فرمانده سپاه عاشورا در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حسن جنگجو گفت: شهید جنگجو با تاسی از فرهنگ عاشورایی و عملی کردن شعار "هیهات من الذله، یعنی زندگی نکردن زیر یوغ یزیدیان زمان، جنگید تا مانند دیگر شهدای اسلام بگوید " مرگ به عزت بجویید اما زیر بار ذلت نروید. شهدای کشور جان خود را در راه میهن که با ارزش ترین دارایی هر انسان است، فدا کردند، تا انقلاب و میهن اسلامی پا برجا بماند. 

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به شهادت جنگجو ی 22 ساله در گردان ابوالفضل عملیات خیبر، افزود: پس از سال‌ها انتظار پیکر مطهر شهید جنگجو، در صحرای مجنون پیدا شده است، شهیدی که راه و مرامش حسینی بود. 

او با بیان اینکه مادر شهید جنگجو در بستر بیماری  است، اظهار کرد: به روح پاک شهید حسن جنگجو درود می فرستیم که چنین فرزندی را تربیت و  به جامعه تحویل داده است.امروز دل باختگان فرهنگ عاشورایی برای تجدید میثاق با آرمان های شهدا در این مکان گرد هم آمده اند تا پرچمی که شهدا بر افراشته‌اند را نگذارند روی زمین بماند و شهدای مدافع حرم  بر این ادعا صحه می‌گذارند. 

سردار کریمیان با بیان اینکه شهید مهدی باکری از افتخارات آذربایجان است، خاطرنشان کرد: شهید باکری فردی با تواضع و مدبر بود که بعد از گذشت سال‌ها هنوز هم نامش جاودانه است . 

او با بیان اینکه امروز نسل جوانان اسلام علی‌رغم تمام هجمه‌های فرهنگی، در برابر اسلام مرتجع آمریکا با بصیرت ایستاده‌اند، تاکید کرد: نسل جوانان اسلام ناب همواره در برابر اسلام مرتجع آمریکا دفاع می‌کنند. 

فرمانده سپاه عاشورا بیان کرد: ما هرگز از ولایت و ارزش‌های انقلاب و راه و مرامی که به ارث گذاشتند، دست نخواهیم کشید و اکنون نیز بر آن میثاق‌نامه پایبند هستیم .

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 704790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =