حسن بهشتی پور در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین به بیان فرصت ها و امکانات بالقوه ای که باید در مناسبات ایران و آذربایجان قرار بگیرد، پرداخته است.

مدیر سابق شبکه العالم درباره فضای رسانه ای مخربی که در آذربایجان علیه ایران وجود دارد می نویسد:
«در سال های طولانی فضای رسانه ای و تبلیغاتی جمهوری آذربایجان بیشتر بر محور تخریب مناسبات دو کشور بوده است. این در حالی است که مقام های رسمی و دولتی در جمهوری آذربایجان در همه دیدارها و مذاکرات خود بر اهمیت توسعه مناسبات دو کشور همسایه تاکید دارند.
در دو دهه اخیر آنچه که در فضای رسانه ای جمهوری آذربایجان درباره ایران مطرح می شود از یکسو به اتهام حمایت ایران از ارمنستان در جنگ با جمهوری آذربایجان مربوط است و این ایده مرتب تبلیغ و ترویج می شود تا به یک باور عمومی تبدیل گردد. از سوی دیگر با طرح ادعاهای واهی از سوی پان آذری های فراری از ایران درباره اتحاد به اصطلاح آذربایجان جنوبی و شمالی معطوف شده است ... ایران در حال حاضر با برقراری ارتباط زمینی بین خاک اصلی جمهوری آذربایجان با منطقه جدا مانده نخجوان بیشترین و بهترین خدمت را از لحاظ حمل و نقل زمینی در اختیار مردم منطقه قرار داده است. بنابراین راهبرد اصلی ایران کمک به حل و فصل مشکلات موجود در روابط دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان و برقراری امنیت و ثبات در منطقه است که منافع همه کشورهای منطقه را تامین می سازد.»
این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین، به مستقل بودن این دو کشور در مناسباتشان با دیگر کشورها اشاره کرده و نوشته است:
«موضوع مناسبات باکو با دولت توسعه طلب تل آویو نیز یکی دیگر از مسائل تاثیرگذار در روابط دو کشور در سالهای اخیر بوده است. این یک واقعیت است که جمهوری آذربایجان مثل هر کشور مستقل دیگر می تواند درباره مناسبات با هر دولت دیگری تصمیم بگیرد. ایران همانگونه که گره زدن مناسبات تهران - باکو را به روابط ایروان - تهران غلط می داند، مایل نیست درباره مناسبات باکو - تل آویو به عنوان عامل مخرب در مناسبات خود با جمهوری آذربایجان، مداخله کند. اما این واقعیت را هم نادیده نمی گیرد که نباید خاک جمهوری آذربایجان مکانی برای طراحی توطئه ها و امکانی برای تخریب مناسبات دو کشور همسایه شود.»
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =