با حضور مسئولان استان قم/ فاز دوم بلوار آیت‌الله بروجردی افتتاح شد

در مراسمی با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح بلوار آیت‌الله بروجردی و شهرک قدس آغاز شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، مراسم افتتاح فاز دوم بلوار آيت‌الله بروجردي و آغاز عمليات اجرايي احداث تقاطع غيرهمسطح شهرك قدس پيش از ظهر امروز با حضور آيت‌الله سيدهاشم حسيني‌بوشهري عضو مجلس خبرگان رهبري، احمد اميرآبادي و حجت‌الاسلام مجتبي ذوالنوري نمايندگان مردم قم در مجلس شوراي اسلامي، دكتر سقائيان‌نژاد شهردار، بياتي رئيس و اعضاي شوراي شهر قم و ديگر مديران استان قم در محل اين بلوار برگزار شد.

بلوار آيت‌الله بروجردي به طول حدود ۱۰ كيلومتر به عنوان بزرگترين بزرگراه شهري قم حدفاصل بلوار انسجام تا پرديسان در حال اجرا است كه فاز نخست آن از بلوار انسجام تا ميدان مرجعيت ارديبهشت سال گذشته به بهره‌برداري رسيد.

فاز دوم اين بلوار نيز به طول ۲.۷ كيلومتر با اعتبار تقريبي ۷۸ ميليارد ريال توسط بنياد مسكن انقلاب اسلامي اجرايي شده كه امروز به طور رسمي به بهره‌برداري رسيد.

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم در اين مراسم با اشاره به روند اجراي بلوار آيت‌الله بروجردي، اظهار كرد: فاز دوم بلوار آيت‌الله بروجردي نقش اساسي در توسعه و رونق مناطق شرقي قم ايفا خواهد كرد و ارتباط منسجم بين شهرك پرديسان و قدس و مهديه به مجموعه شهر ايجاد مي‌كند.

عليرضا قاري قرآن با اشاره به جزئيات پروژه، بيان كرد: بلوار آيت‌الله بروجردي پروژه ويژه‌اي بود كه بنياد مسكن انقلاب اسلامي به كارفرمايي شهرداري با همكاري شركت‌هاي مشاور عمران و ولاش آن را اجرا كرد.

وي با اشاره به روسازي بتني مسير بلوار آيت‌الله بروجردي، گفت: اين نخستين بار است كه چنين روسازي در مجموعه شهر صورت مي‌گيرد.

رئيس شوراي اسلامي شهر قم در اين مراسم با تاكيد بر اينكه اقدامات شهرداري مصداق بارز اقتصاد مقاومتي است، بيان كرد: اجراي پروژه‌ها در كمترين زمان با كمترين هزينه نمود واقعي اقتصاد مقاومتي است.

ولي‌الله بياتي با اشاره به پروژه بلوار آيت‌الله بروجردي، تصريح كرد: با وجود اينكه اين بلوار خارج از محدوده بود با تلاش شهرداري براي رفع مشكل پرديسان اجرايي شد.

وي گفت: تمام امكانات لازم در بلوار آيت‌الله بروجردي ديده شده و از استاندار مي‌خواهيم كه بدنه بلوار نيز براي احداث فضاي سبز در اختيار شهرداري قرار گيرد.

امام جمعه قم نيز با تاكيد بر اينكه در چند سال اخير نهضت خوبي در عمران و آباداني قم آغاز شده است، تصريح كرد: انتظار اين است كه عمران و آباداني و تحول در قم يك تحول متوازن باشد؛ يعني زماني كه انسان به مجموعه مبلمان شهر نگاه كرده و نمره مي‌دهد بايد احساس كند ساختمان‌هاي بلندمرتبه، خيابان‌ها، حفظ بناهاي قديمي و... هم‌پوشاني و سازگاري با هم داشته باشد.

آيت‌الله سيدهاشمي حسيني بوشهري تصريح كرد: اينگونه نباشد كه بخشي از شهر جلوه تاريخي و اسلامي داشته و بخشي ديگر نيز بدون نگاه به الگوي شهر اسلامي و بي رويه رشد كند.

وي گفت: زماني كه برنامه‌ريزي براي استان مي‌كنيد همه چيز را يكسان ببينيد، مجوزهاي ساختمان‌ها را درست بررسي كنيد تا اينكه پس از چند سال كه تحول بنيادين شهر را مي‌بينيم شاهد هم‌خواني تحولات باشيم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 656920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =