۰ نفر
۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۶

«خبرجنوب» نوشت: سه نفر برای رسیدن به پول میلیاردی، پرونده های تصادف ساختگی تشکیل دادند. این سه نفر با تشکیل پرونده های تصادف ساختگی از شرکت بیمه کلاهبرداری می کردند. آنها تصور می کردند نقشه ای که کشیده اند کاملا بی نقص است. این سه نفر با چکش دست و پای افرادی را شکسته و اقدام به کلاهبرداری میلیاردی می کردند.

چندی قبل بود که ماموران پلیس شیراز در جریان فعالیت باندی قرار گرفتند که با ایجاد تصادف ساختگی، دست به کلاهبرداری میلیاردی می زدند. بررسی ها نشان می داد که این سه نفر، بعد از شناسایی افراد با جعل مدارک،کاری می کردند که از بیمه کلاهبرداری کنند.با این اطلاعات، بررسی ها برای شناسایی اعضای این باند ادامه یافت و ماموران متوجه شدند که آنها برای اینکه شناسایی نشوند، به شیوه ماهرانه ای دست به این کار زده اند. کلاهبرداران با شناسایی افرادی تصادف ساختگی را طراحی کرده و با چکش و ... به خود ضربه می زدند و از این طریق به اهداف خود می رسیدند.
پلیس که خود را در برابر باندی حرفه ای می دید، جست وجو برای شناسایی کلاهبرداران را ادامه داد و ماموران توانستند سرنخ هایی را به دست آورند.
با شناسایی مخفیگاه متهمان در نقاط مختلف شیراز، دستور بازداشت آنها صادرشد. تیم های عملیاتی پلیس در یک عملیات هماهنگ قدم به مخفیگاه های این سه نفر گذاشتند و آنها را دستگیر کردند. در بازرسی مخفیگاه متهمان، مقدار زیادی مدارک جعلی کشف شد.
متهمان بعد از انتقال به اداره آگاهی جزئیات تازه ای از کلاهبرداری های خود را فاش کردند و مدعی شدند برای رسیدن به اهداف خود افرادی را شناسایی کرده و به طرز ماهرانه ای با چکش و... به انها آسیب زده و با معرفی آنها به پزشک و گرفتن نامه توانسته اند میلیاردها تومان به جیب بزنند. در ادامه مشخص شد این افراد از طریق پرونده تصادفات توانسته اند مبالغ هنگفتی را به دست آورند.
این افراد هم اکنون در بازداشت به سر می برند و تحقیقات برای کشف زوایای پنهان این کلاهبرداری های میلیاردی ادامه دارد.تصادف ساختگی؛ شیوه ای است که این روزها نه تنها شهروندان و مأموران بیمه را به دام می اندازد بلکه گاهی حتی مأموران پلیس را نیز فریب می دهد.
اخاذی از راننده، همدستی برای گرفتن پول از بیمه،سرقت و زورگیری مهمترین اهداف در این شیوه است.
سودجویان با استفاده از راهکارهای خاص و با ناآگاهی رانندگان از قوانین ، ترس و استرس اولیه ناشی از تصادف ، صحنه سازی و مدرکسازی به اهداف خود می رسند.گاهی یک معتاد یا ولگرد با انداختن خود به جلوی ماشین و وانمود کردن آسیب دیدگی درخواست پول می کند. گاهی نیز سارقان با ایجاد تصادف و سرگرم کردن راننده به بررسی صحنه، اقدام
به سرقت می کنند.
برخی افراد ولگرد خود را به عمد به خودروها می زنند و با ایجاد تصادف جرحی سعی می کنند تا به نوعی از راننده اخاذی کنند. رانندگان باید درچنین مواقعی از پرداخت پول به این افراد خودداری کند و با پلیس تماس بگیرند تا اسامی آنها در سامانه ثبت شود. ضمن اینکه با معرفی آنها ممکن است این افراد سابقه دار بوده و برای پلیس به راحتی قابل شناسایی باشند.
اگر عده ای سودجو قصد کلاهبرداری و اخاذی از طریق ایجاد تصادف ساختگی را داشته باشند و افسر راهنمایی و رانندگی با توجه تجربیات علمی، عملی و بهره گیری از علوم فنی و مهندسی و ریاضی به ساختگی بودن تصادف پی ببرد، برابر قانون شخص متقلب به این دلیل متهم به کسب مال نامشروع شده و تحویل مراجع قضایی می شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =