فارس نوشت:

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه فقط از ۵۰ درصد ظرفیت فرودگاه‌های کشور استفاده می‌شود، گفت: به دلیل نبود زیرساخت مناسب کیترینگ در مهرآباد، ایرلاین‌ها کترینگ لازم خود را از شهر تهیه کرده و به مهرآباد می‌آورند که این بر خلاف مصوبه شورای عالی امنیت ملی است.

محمدعلی ایلخانی امروز در اجلاس گرامیداشت هفته حمل و نقل و رونمایی از آئین‌نامه جدید تاسیس شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: امروز که دستورالعمل جدید تاسیس شکرت‌های هواپیمایی رونمایی می‌شود فرصت خوبی است تا شرکت‌های هواپیمایی درباره هزینه‌های فرودگاهی خود به هنگام تاسیس توجه کنند.

وی ادامه داد: در 15 سال گذشته تلاش کردیم زیان شرکت فرودگاه‌ها از درآمد فراپروازی جبران شود اما امروز درآمد فراپروازی باید خرج تجهیزات فضای کشور و بروز سازی آنها شود.

ایلخانی بیان کرد: استقبال از فضای کشور و تقاضای بین‌المللی به قدری است که سیستم‌های فعلی توانایی ارائه خدمات به پروازها را ندارند و باید توسعه یابد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: روز گذشته 1700 پرواز از فضای کشور در شبکه داخلی و بین‌المللی توسط سیستم‌های ما سرویس‌دهی شد.

ایلخانی گفت: بعد از مذاکرات 1+5 این استقبال از سوی شرکت‌های سازنده اروپایی که در بخش تجهیزات فرودگاهی و هوایی فعالیت می‌کنند انجام شد و پیشنهاداتی به ما شده است.

ایلخانی بیان کرد: قطعاً پس از انعقاد قرارداد با شرکت‌های اروپایی و توسعه سیستم‌های فرودگاهی و نظارتی توانایی ارائه خدمات به پروازهای خارجی و پروازهای عبوری از فضای کشور ارتقا می‌یابد.

ایلخانی افزود: 90 درصد درآمد شرکت فرودگاه‌ها مربوط به عوارض نشست و برخاست و عوارض مسافری و 10 درصد از محل غیر هوانوردی نظیر خدمات تجاری و بازرگانی در فرودگاه‌ها است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: در مجموع هزینه‌های یک ایرلاین حدود 4 درصد مربوط به نشست و برخاست است که این رقم هم در بسیاری از فرودگاه‌های کشور مشمول تخفیف می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: شرکت‌های هواپیمایی باید توجیه باشند که این هزینه 4 درصدی را در مجموعه هزینه‌های خود در نظر داشته و پرداخت به موقع داشته باشند.

وی تاکید کرد: لازم است به موضوع تمرکز خدمات فرودگاهی در مجموعه فرودگاه‌های کشور توجه شود؛ ایرلاین‌های تازه تاسیس باید بدانند که لازم است خدمات فرودگاهی را خریداری کنند و نوع فعالیت را سازمان هواپیمایی تعیین می‌کند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: مشکل دیگری که وجود دارد این است که در حال حاضر در مهرآباد خدمات کیترینگ مناسبی نداریم و اغلب ایرلاین‌ها کترینگ‌ خود را از داخل شهر تهیه کرده و به فرودگاه می‌آورند که این خلاف مصوبه شورای عالی امنیت ملی است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: ظرفیت کل فرودگاه‌های کشور سالانه 80 میلیون نفر جابجایی است که حدود 50 درصد این ظرفیت بلااستفاده مانده است.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال با 10 درصد رشد، 48 میلیون مسافر از فرودگاه‌های کشور جابجا شوند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور اظهارداشت: فرودگاه مشهد امسال و تا دو روز آینده فراخوان احداث ترمینال بین‌المللی به مساحت 40 هزار متر مربع اعلام می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم کاهش تاخیرات پروازی بیان کرد: لازم است به منظور جلوگیری از کنسلی یا تاخیر پروازها با استفاده از سیستم‌های کمک ناوبری که در اختیار بخش عملیات ایرلاین‌ها قرار گرفته است، وحدت رویه عملیاتی ایرلاین‌ها اجرایی شود.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    آخرین بار تابستان بود که وارد ایران و خارج شدم ،هر بار حدود 1 ساعت الی یک ساعت و نیم در صف چک پاسپورت بودم و نزدیک بود پروازم را از دست بدهم ، حالا شما میگویید نصف ظرفیت فرودگاه خالی است ؟