ایسنا نوشت: معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه همکاری ایرا ن و ترکیه به مهار گروه‌های تروریستی کمک می‌کند گفت: با مذاکرات انجام شده میان هیات ایرانی و ترکی، دو کشور برای مقابله با تهدیدات مشترک به توافق رسیدند.

حسین ذوالفقاری در حاشیه امضای صورت‌جلسه نتیجه اولین نشست کارگروه مشترک جمهوری ترکیه و جمهوری اسلامی ایران در وزارت کشور اظهار کرد: بعد از چندین سال از توافق نامه امنیتی ایران و ترکیه، این اولین نشستی بود که به عنوان کمیته مشترک دو کشور برگزار شد.

وی در ادامه افزود: دو کشور تهدیدات مشترکی از جمله اقدامات تروریستی، مواد مخدر، مهاجرت غیرقانونی، قاچاق سلاح، مشروبات الکلی، انسان و مواد مخدر دارند. بنابراین لازم بود مذاکراتی میان دو کشور برای هماهنگی جهت مقابله با این تهدیدها انجام می‌شد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با اشاره به اینکه درباره موضوعات مطرح شده، دو کشور به توافق رسیدند خاطرنشان کرد: این رفت و آمدها و تبادل نظرها می‌تواند به مهار گروه‌های تروریستی و مجرمینی که بین دو کشور تردد می‌کنند، کمک ‌کند. همچنین این نشست‌ها به نزدیک شدن دیدگاه‌های دو کشور در مسالئل کلان منطقه‌ای کمک می‌کند.

ذوالفقاری همچنین گفت: در این نشست دو روزه با هیات ترکی درباره جبران خسارت کامیون‌داران ایرانی که کامیون‌های آنها در ترکیه مورد هدف قرار گرفته بود مذاکراتی انجام شد و قرار شد ترکیه خسارت رانندگان ایرانی را جبران کرده و امنیت آنها را نیز تامین کند.

وی با بیان اینکه بر تکریم اتباع دو کشور نیز تاکید شد اظهار کرد:‌ بعضی تبهکاران اتباع ایران را فریب داده و یا آنها را با وعده اخذ ویزای کشور دیگر به ترکیه می‌کشانند و اتباع ایرانی را گروگان گرفته و از خانواده‌های آنها اخاذی می‌کنند. ما در این مذاکرات بر لزوم مقابله دولت ترکیه با این باندها و تلاش بیشتر در این زمینه تاکید کردیم.

بر اساس این گزارش، پس از برگزاری نشست دو روزه هیات ایرانی و ترکی در تهران، دو طرف با تاکید بر لزوم گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مبارزه با تروریسم، جرایم سازمان یافته فرامرزی، قاچاق مواد مخدر، افزایش امنیت مرزی و مبارزه با مهاجرت غیرقانونی به تفاهم رسیدند.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =