مردم بیشتر از تئاتر درباره باسلونا و رئال‌مادرید از ما پرسیدند

خوان کارلوس مارتینز بازیگر گروه تئاتر اسپانیایی «دلقک دیوانه» می‌گوید: اولین چیزی که می‌توانم بگویم این است که استقبال گرمی که از ما شد را هیچ وقت فراموش نمی‌کنم.

به گزارش خبرآنلاین از مریوان، گروه تئاتر «دلقک دیوانه» از کشور اسپانیا بعنوان یکی از گروه‌های خارجی حاضر در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان چند روزی است به این شهر آمده و در همین چند روز توانستند با مردم میهمان نوار مریوان ارتباط خوبی برقرار کنند.

خوان کارلوس مارتینز یکی از بازیگران اصلی این گروه که نقش دلقک کریس را بازی می‌کند در گفت‌وگو با ایران تئاتر درباره حضور این جشنواره و به طور کلی حضورشان در ایران گفت: اولین چیزی که می‌توانم بگویم این است که استقبال گرمی که از ما شد را هیچ وقت فراموش نمی‌کنم.

این بازیگر تئاتر اسپانیا ادامه داد: در این چند روز که به مریوان آمده‌ایم با مردم ارتباط خیلی خوبی گرفتیم. در زمانی‌که در خیابان راه می‌رفتیم مردم به ما میوه مجانی دادند. بعد به یک آرایشگاه رسیدیم که در آنجا نیز موهای ما را به صورت رایگان اصلاح کرد. این همه مهربانی و مهمان‌نوازی برای من خیلی فوق‌العاده است. اما بحث درباره فوتبال و سوال درباره تیم‌های فوتبال بیشتر از چیزهای دیگر بود. بسیاری از مردم ایران طرفدار فوتبال هستند و بسیار از ما می‌پرسیدند که ما طرفدار بارسلونا هستیم یا طرفدار رئال مادرید.

او افزود: وقتی وارد ایران شدیم شخصی را دیدیدم که لباس تیم رئال مادرید را پوشیده بود و این برای ما باعث افتخار است که نشانه‌ای از کشورمان را در ایران دیدیم.

بازیگر نمایش «دلقک دیوانه» که پیش از این در کشورهای مختلفی آثار نمایشی خود را اجرا کرده، درباره تفاوت مردم ایران و اروپا نیز گفت: مردم در اروپا در مقایسه با ایران کمی انرژی بیشتری دارند اما اینجا احترام بیشتری به هنرمندان می‌گذارند.

خوان کارلوس مارتینز با بیان اینکه مردم شهر مریوان مخاطبان جدی تئاتر هستند و این مسئله یکی از نکات جالب این شه است، اضافه کرد: مثلا ما مدتی قبل به بحرین رفته بودیم اما مردم در آنجا زیاد با ما ارتباط برقرار نمی‌کردند و بیشتر در خودشان بودند و توجهی به افراد اطراف نداشتند. اما مریوان با اینکه مثل شهرهای بزرگ خیلی مدرن نشده ولی از لحاظ فرهنگی و نحوه ارتباط مردم آن با مهمانان، شهر بی‌نظیری است که ما در هیچ کجای دنیا ندیده‌ایم.

نمایش «دلقک دیوانه» از اسپانیا در بخش کودکان دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان شرکت کرده است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 706574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =