۱۰۰۰ میلیارد تومان وام اشتغالزایی به کردستان اختصاص می یابد

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی از اختصاص هزار میلیارد تومان وام اشتغالزایی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان کردستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دکتر سیدمهدی فرشادان، سید مهدی فرشادان در دیدار با دکتر علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تشریح وضعیت اشتغال در کردستان، گفت: شاخص بیکاری در استان نگران کننده است بنابراین سرمایه گذاری در کردستان برای کاهش نرخ بیکاری باید مورد توجه جدی دولت قرار گیرد.

وی عنوان کرد: در این دیدار سرمایه گذاری شرکت های وابسته به زیر مجموعه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این استان از وزیرتعاون درخواست شد که دکتر ربیعی برای تحقق این مهم و انجام بررسی های کارشناسی مرتبط، اعلام آمادگی کرد.

وی با بیان اینکه جذب سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی، بسته بندی، کشاورزی، دامپروری و همچنین گیاهان دارویی از اولویت های استان است، افزود: توجه به معادن کردستان و ایجاد واحدهای فراوری مرتبط نیز می تواند باعث ایجاد اشتغال پایدار در منطقه شود.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی به طی مراحل نهایی تصویب اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت برای ایجاد اشتغال در قالب ارائه تسهیلات کم بهره اشاره و بیان کرد: این میزان اعتبار علاوه بر ۱.۵ میلیارد دلار مصوب برداشت از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در حوزه روستایی است.

وی گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قول مساعد دادند در صورت ارائه طرح های کارشناسی شده توسط استان، از اعتبار مذکور می توان تا هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی با کارمزد ۱۶ درصد به کردستان اختصاص داد.

وی در پایان این دیدار از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تیم های کارشناسی وزارت متبوع برای بازدید از استان و احصاء و کمک به حل مشکلات و موانع موجود در مسیر اشتغال زایی در کردستان، دعوت به عمل آورد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =