سومین جلسه ادواری دبیران کمیته های 22گانه پدافند غیرعامل شهرستانی استان مازندران به میزبانی شهرستان سیمرغ برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از سیمرغ.در این جلسه فرماندار شهرستان سیمرغ ضمن بیان اهمیت رعایت پیوست های پدافند غیرعامل در پروژه ها افزود: این موضوع در شهرستان های تازه تاسیس بدلیل کمبود و ضعف زیرساخت ها محسوس تر است.
وی افزود : بدلیل کمبود زیرساخت ها در شهرستان سیمرغ غالب پروژه های عمرانی را با دید پدافندی تعریف نمودیم.
مجتبی حبیب نژاد با اشاره به موضوع حساس بیوتروریست گفت : یکی از مسائلی که در شهرستان درحال پیگیری هستیم امنیت مخازن آب هست و اقدامات و هماهنگی های خوبی نیز در همین راستا در شهرستان سیمرغ انجام شد .
وی اضافه کرد : خوشبختانه با رینگ شبکه برق شهرستان سیمرغ با شهرستان های مجاور بلافاصله با بوجود آمدن هرگونه قطعی در شهرستان انرژی برق وارد مدار خواهد شد و مشکل قطعی برطرف خواهد شد.
فرماندار شهرستان سیمرغ مسائلی مانند عدم مهندسی دقیق رودخانه تالار جهت جلوگیری از خسارت سیلاب به زمین های کشاورزی و بافت های مسکونی و وجود 90 کیلومتر شبکه آبرسانی فرسوده را ضعف های زیرساختی شهرستان در حوزه پدافند غیرعامل برشمرد .
رصد دقیق و مستمر بازرسان اداره کل دامپزشکی از مرغداری های صنعتی و بازارهای عرضه طیور
مدیرکل دامپزشکی استان مازندران در این جلسه ضمن اشاره به درگیری همه ساله کشورهای دنیا با بیماری های مشترک بین انسان و دام و ایجاد خسارت های مالی فراوان به کشورها گفت : یکی از بیماری های مهمی سالانه کشورها با آن روبرو می شوند بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان می باشد که بعضی از انواع آن بین انسان و طیور مشترک می باشد و نیاز به اقدامات پیش گیری و جلوگیری می باشد .
وی افزود : استان مازندران به دلیل شرایط جغرافیایی و اقلیمی در فصول سرد سال میزبان پرندگان مهاجر از سیبری می باشد و این موضوع موجب می شود تا مراقبت های ویژه ای در حوزه شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان صورت پذیرد و در همین راستا بازدیدهای مداوم از مراکز صنعتی و بازارهای عرضه طیور در استان توسط بازرسان اداره کل دامپزشکی رصد دقیق بعمل می آید و درصورت وجود مورد مشکوک بلافاصله اقدامات لازم انجام خواهد شد .
سیدحسین رضوانی با نام بردن بیماری های تب برفکی و تب کریمه کنگو بعنوان بیماری های مشترک بین انسان و دام افزود : خوشبختانه با اقدامات موثر صورت پذیرفته توسط مجموعه مدیریت استان در حوزه تب کریمه کنگو هیچ نگرانی در استان مازندران وجود ندارد و در حوزه بیماری های ماهیان سردآبی نیز هیچ مورد مشکوکی در مازندران مشاهده نشده است و سلامت آنها دائماً درحال رصد می باشد .
* ایران هشتمین کشور دارای مرغ لاین در دنیا
معاون تولیدات دامی اداره کل جهادکشاورزی استان مازندران با اشاره به فشرده بودن مراکز جمعیتی در استان مازندران افزود : یکی از مشکلاتی که استان مازندران با آن مواجه است فاصله کم و بعضاً بسیار کم مراکز صنعتی و دامی با مراکز و بافت های جمعیتی و مسکونی می باشد .
علی رضا عطایی نژاد با اشاره به وجود 700 هزار رأس واحد دامی در استان مازندران افزود : تنها 500 واحد بصورت صنعتی اداره می شوند و 10 هزار واحد هم دارای پروانه روستایی می باشند و نیز بیان داشت : یک واحد مرغ لاین در استان مازندران قرار دارد.
وی در تعریف از مرغ لاین بیان داشت: به یک جمعیتی از موجودات که بتوانند با همدیگر زندگی کنند و کلیه صفات ژنتیکی خود را به نسل های بعدی منتقل کنند لاین گفته می شودکه می تواند در همه ی حیوانات وجود داشته باشد، هر نژادی می تواند یک لاین داشته باشد که ایران هشتمین کشوری است که دارای مرغ لاین می باشد و در خاورمیانه تنها کشوری که دارای مرغ لاین است ایران می باشد که در استان مازندران قرار دارد.
معاون تولیدات دامی اداره کل جهادکشاورزی استان مازندران با اشاره به بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان گفت : نظارت بر بازازهای هفتگی عرضه طیور و تشکیل اکیپ مجهز در شهرستان ها را راهکارهای مناسب برای جلوگیری از شیوع این بیماری در استان برشمرد .
*** اجرای 600 برنامه مهم و شاخص در حوزه پدافند غیرعامل در استان مازندران در سال گذشته
مدیرکل پدافندغیرعامل استان مازندران با اشاره به نقش مهم دبیران کمیته های 22گانه شهرستان پدافند غیرعامل استان بعنوان افراد تأثیرگذار در حوزه اقدامات پدافند غیرعامل گفت : با همت و خرد جمعی می توان از بسیاری از بحران ها جلوگیری کرد.
یدالله نبوی با اشاره به آغاز هفته پدافند غیرعامل از 6 آبان ماه گفت : در سال گذشته بیش از 600 برنامه شاخص و محوری در استان مازندران در هفته پدافند غیرعامل را در سطح شهرستان های استان مازندران شاهد بودیم.
وی در پایان با اشاره به اهمیت کیفیت برنامه های هفته پدافند غیرعامل افزود : امسال نیز قصد داریم برنامه های متنوعی از جمله دیدار با نخبگان حوزه پدافند غیرعامل ، سخنرانی مسئولین در پیش از خطبه های نماز جمعه جهت آگاه سازی نمازگزاران به اقدامات پدافند غیرعامل و اهمیت آنها ، برپایی نمایشگاههای تخصصی، اجرای رزمایش ، برگزاری دوره های آموزشی و رونمایی از پروژه های پدافند غیرعامل در دستور کار قرار دارد .

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =