گشایش دفتر تحولات مدیریت شهری کرج با معارفه نصیری/ کرج "انسان محور" می شود

تغییر و تحول سیستم مدیریت شهری در یک ماه گذشته با ورود اعضای جدید شورای اسلامی شهر کرج به صحن این شورا آغاز شد و با تودیع و معارفه شهردار کرج در روز جاری، عمده ترین دگرگونی ها را شاهد خواهد بود. تغییراتی که به نظر می رسد جابجایی های متعددی را در مدیریت کلانشهر کرج به همراه داشته باشد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، انتخابات اردیبهشت ماه امسال محمل تحولات و رخدادهایی بود که برجسته ترین آن جابجایی 100درصدی اعضای شورای شهر و در پی آن انتخاب شهردار جدید کلانشهر کرج بود.
اصغر نصیری، شهردار منتخب شورای پنجم است که از میان گزینه هایی چون علی مقدس زاده، محسن صادقی، مصطفی سلیمی و علی نوذرپور انتخاب و مقرر شد تا زمان صدور حکم وی از سوی وزارت کشور، ربی سعادت سرپرستی این دستگاه پرکار و حساس را به عهده بگیرد.
برگزاری آیین تودیع و معارفه شهردار در روز جاری، نصیری را به صورت رسمی بر مسند کلیدداری شهر کرج نشانده و مدیریت اجرایی شهر را به عهده وی خواهد گذارد؛ این مسئول جدید شهری که منش و روش کاری او کمتر برای مسئولان و کارکنان مدیریت شهری آشناست، دارای مدرک کارشناس مهندسی مکانیک و کارشناس ارشد و دکتری عمران با گرایش مهندسی محیط زیست می باشد و پیش از این به عنوان شهردار مناطق ۱۸ ، ۴ ، ۲۲ ، ۸ و ۱۲ و مجری خط ۴ متروی تهران ایفای نقش کرده است.

نصیری؛ برنامه های متعددی برای تشریح در جلسه بررسی نامزدهای شهرداری کرج ارائه داد که از جمله آنها اتخاذ رویکرد "انسان محوری" به جای "خودرو محوری" در اقدامات مختلف عمرانی، شهرسازی، فرهنگی، اجتماعی و دیگر عرصه ها می باشد تا با این رویکرد، مدل مدیریتی "کرج شهر انسانی - انسان شهری" پیاده سازی و اجرایی شود.

چشم انداز کلانشهر کرج براساس برنامه وی در قالب تحقق " شهری با هویت ایرانی اسلامی"، " شهری پایدار و برخوردار از فضاهای عمومی، سرزنده، شاداب و سرسبز"، شهری هوشمند، دانش پایه و با فضیلت "، شهری عدالت محور و برخوردار همراه با حذف نابرابری های خدماتی، اجتماعی و اقتصادی "، " شهری خلاق و اقتصاد محور با تقویت بنیان های اقتصاد خانوار"، " شهری در تراز ملی و بین المللی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، خدماتی و اقتصادی"، " شهری با فرهنگ همراه با تعاملات و مبادلات فرهنگی "، " شهری پایدار و یکپارچه با ساختاری مناسب به منظور سکونت، فعالیت و فراغت سازنده "، " شهری با شهروندان آینده نگر، مشارکت پذیر، نوآور و امیدوار و با نشاط " و " شهری ایمن و مقاوم در برابر سوانح، آسیب ها و بلایای طبیعی " تعریف شده است.

اصغر نصیری منتخب شهردار کرج، برای مدیریت این کلانشهر در طول دوره چهارساله اولویت های اجرایی برنامه پیشنهادی خود را در قالب برنامه ریزی های کوتاه، میان و بلند مدت ارائه کرده و قصد دارد در هر یک از این اولویت ها نسبت به اصلاح ساختارهایی از جمله " ساختار منابع انسانی و توجه به شایسته سالاری در تصدی مسئولیت ها"، " ساماندهی امور خدماتی و ترافیکی"، ساماندهی و فعال سازی پروژه های عمرانی "، ساماندهی املاک و مستغلات شهرداری"، " برقراری سیستم نظارت و ارزیابی عملکرد مدیران" و تعریف " پروژه های موضوعی و موضعی در برش های یکساله جهت رسیدن به اهداف چشم انداز کلانشهر کرج اقدام کند.
وی، راهبردهای توسعه کلانشهر کرج را در " توسعه اجتماعی و ساماندهی اسکان جمعیت "، " بهبود وضعیت شبکه های ارتباطی و نظام حمل و نقل ترافیک "، " حفاظت از محیط زیست "، " بهبود سیستم مدیریت بحران و ارتقاء کیفیت دفاع غیرعامل کلانشهر کرج"، " بهبود و ارتقاء وضعیت و ساماندهی کالبدی کلانشهر کرج" می داند و اعتقاد دارد با اجرای دقیق و کامل اصل 44 قانون جامع حمل و نقل در بخش حمل و نقل درون شهری، اجرای ساز و کارهای لازم و حمایت های حقوقی و مالی برای توسعه و نوسازی بخش حمل و نقل توسط بخش خصوصی، تکمیل و توسعه شبکه ریلی با مشارکت دولت و بخش خصوصی و... می توان در راستای تحقق توسعه این کلانشهر گام برداشت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =