"خانه نخجیر" در تیرماه سال گذشته و به عنوان اولین اقامت گاه بوم گردی استان در بافت تاریخی شهر نراق شروع به کار کرد. این اقامتگاه که با صدور مجوز از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان و معرفی جهت دریافت تسهیلات احداث شده، در مدت زمان یکسال گذشته توانسته به یکی از مراکز جذب گردشگران داخلی و خارج تبدیل شود.

به گزارش خبرآنلاین، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در رابطه با اهمیت احداث خانه های بوم گردی در استان گفت: گردشگران امروزی از تجملات هتل های مجلل و ساختمان هایی ساخته شده از سیمان، سنگ و آهن خسته شده اند و به دنبال اقامت در اماکنی بکر، دور از هیاهوی شهر ها و در مکانهایی با معماری و شهرسازی بومی و ایرانی هستند.
سید محمد حسینی افزود: اقامتگاه های بوم گردی اماکنی امن، ایمن و در عین حال دارای جاذبه های بومی و اصیل محل احداث خود بوده که با همراه داشتن غذا های بومی و محلی، اقامتگاه هایی مطلوب و مقاصدی مورد اقبال گردشگران خارجی و ایرانی است که از زندگی شهری و فضای پر استرس آن دور هستند. خانه نخیر در شهر نراق نمونه موفق این اقامتگاه هاست
وی تصریح کرد: بافت های تاریخی و روستا های هدف گردشگری مکانهای مطلوب احداث اقامتگا های بوم گردی است و در استان مرکزی اولین اقامتگاه بوم گردی در بافت تاریخی شهر نراق احداث شده است.
مهندس امین فروغی مدیر اقامتگاه خانه نخجیردر باره اقامت گردشگران خارجی و میهمانان کشوری در خانه نخجیر گفت: تا امروز میهمانان خارجی و دیپلمات کشورهایی مانند ارمنستان و همچنین هیات تجاری و اقتصادی کشور صربستان برای بازدید و اقامت به خانه نخجیر آمده اند.
فروغی ادامه داد: از میهمانان مهم داخلی که برای بازدید و اقامت به این اقامت گاه آمده اند نیز می توان به دکتر سلیمانی، مشاور معاون اول رییس جمهور، دکتر رومیانی، معاون سابق گردشگری کشور،خانم دکتر سیاوشی، نماینده مردم تهران، دکتر حناچی، معاون وزیر راه، استاندار، مدیر عامل و مدیران شهرستان های شرکت توزیع برق استان و بسیاری از افراد بنام دیگر اشاره کرد.
وی افزود: تلاش مجموعه خانه نخجیر در ارائه خدمات باکیفیت و ایجاد محیطی آرام و همخوان با محیط بومی منطقه توانسته این اقامتگاه را به مقصدی برای گردشگران و هیئت های اجرائی و دیپلماتیک بدل کند که تمام اینها بدون مساعدت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ممکن نبود.
فروغی در پایان گفت: برنامه های بهتر و ویژه تری برای معرفی بافت تاریخی شهر نراق از طریق اقامتگاه خانه نخجیر در دست اقدام است که امیدواریم تا پایان سال آینده تمام این ایده ها به اجرا در بیایند.
لازم به ذکر است تا کنون 30 درخواست احداث اقامتگاه بوم گردی در استان به ثبت رسیده که در نوع خود نشان دهنده استقبال ویژه سرمایه گذاران از این طرح است و می تواند نوید دهنده ایجاد اشتغال در بافت های تاریخی و روستا باشد و این مهم گامی در راستای جلو گیری از کوچ بی رویه روستاییان به شهر ها و کلانشهر ها است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =