کرمان در افزایش شاخص های کمی و کیفی آموزش و پرورش رشد بسیار خوبی دارد

زینی وند معاون وزیر رئیس سازمان مدارس دولتی گفت: حمایت ها و نظارت استاندار کرمان حتما در کیفیت بحث آموزشی تاثیر بسزایی دارد.

وی افزود: ما تفاهم نامه ای در خصوص آموزش برای زندانیان داریم و بتوانند از راه دور آموزش های لازم را ببینند.
وی با اشاره به سخنان ریاست جمهور تصریح کرد: یکی از اولویت ها به کار گیری مردم و استفاده از بخش های خصوصی است؛قانون مدارس غیر دولتی از زمان امام (ره) است که ایشان در یکی از سخنرانی هایشان بیان کردند و در همان زمان تصویب شد و مدارس غیردولتی بدان معناست که مردم در علم و آموزش هم سهم دارند.
وی خاطرنشان کرد:مدارس غیر دولتی توسط یکسری معلم بازنشسته که احساس مسولیت می کنند و اگر همان سرمایه را در جای دیگر هزینه کنند قطعا سود بیشتری خواهد شد اما آنان احساس تکلیف کردند نسبت به این موضوع.
وی بیان کرد: استان کرمان در افزایش شاخص های کمی و کیفی آموزش و پرورش رشد بسیار خوبی داشته است و باید با تلاش این رشد روز به روز بهتر شود.
وی تصریح کرد: یکی از شاخص های مهم توسعه انسانی، وضعیت آموزش و چگونگی کیفیت آموزش در جوامع است و در هیچ جای دنیا آموزش و پرورش به تنهایی توسط دولت و با بودجه و امکانات دولتی نمی تواند پاسخگوی نیاز روز افزون جامعه باشد.
معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: شوراهای استانی آموزش و پرورش، پتانسیل بالایی برای استفاده از ظرفیت ها برای کمک به آموزش و پرورش دارد و حمایت مدیر ارشد استانی و نظارت وی بر برنامه های آموزشی در بهبود وضعیت و ارتقاء کیفیت آموزشی موثر است.
مدارس به حیطه های فرهنگی و توسعه نیز بپردازند

استاندار کرمان ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش استان کرمان گفت:خانواده های فرهنگیان افراد نجیب و قابل احترام همه هستند و دانش آموزان هم لرزندان همه ما هستند.
وی بیان کرد: ایجاد شغل در سطوح پایین تر بسیار بیشتر به کارمان می آید مثلا ما بیشتر به کارشناس نیازمندیم تا دکتری چون دکتری ما کارشناس نیست و این معضل بزرگی است.
استاندار گفت: مدارس باید از جنبه آموزشی صرف خارج شده و به حیطه های فرهنگی، اقتصادی و توسعه نیز بپردازند
. وی بیان کرد: به یک هزار و 700 کلاس درس در استان نیاز داریم و با روند رو به رشد ورودی دانش آموزان سالانه به 20 مدرسه احتیاح داریم
وی افزود: 577 هزار و 235 دانش آموز و 45 هزار و 949 فرهنگی سال تحصیلی جدید را از امروز در استان کرمان آغاز کرده اند و امروز در بیشتر نقاط استان هیچ مشکلی در بازگشایی مدارس نداشته ایم.
شورای آموزش و پرورش استان کرمان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان در محل خانه معلم کرمان برگزار شد.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710658

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =