دستگیری عامل کلاهبرداری از شرکت سازنده تجهیزات ورزشی

جانشین فرماندهی انتظامی استان از دستگیری عامل کلاهبرداری میلیاردی از یک شرکت سازنده تجهیزات ورزشی در کرج خبر داد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از  پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد کریم بیات" درباره این خبر اظهار داشت: در پی گزارش رسیده مبنی بر یک فقره پرونده کلاهبرداری از یک شرکت تولید کننده تجهیزات ورزشی از دادسرای استان البرز به پلیس آگاهی و با توجه به اهميت آن، موضوع برای رسيدگي به اداره عمليات ويژه پلیس آگاهی استان ارجاع شد.
وی افزود: در تحقیقات تکمیلی از شاکی مشخص شد که یکی از کارمندان مجموعه مذکور تحت عنوان بستن قرار داد با دو شرکت خارجی بدون این که وجهی به حساب آنها واريز کند، مبلغ 15 میلیارد ریال از حساب شرکت کسر کرده و به حساب دیگری به جز حساب های مورد نظر (شرکت های مورد قرار داد ) واریز کرده است.
سرهنگ بیات بیان کرد: با توجه به اظهارات شاکی مبنی بر این که متهم قصد خروج از کشور را دارد،اقدامات پلیسی برای شناسایی و دستگیری متهم آغاز شد.
این مقام انتظامی ادامه داد: پس از بررسی حساب های بانکی متهم و پرینت حساب هایی که مبلغ مورد نظر به آن ها واریز شده بود و اطمینان از صحت کلاهبرداری، با استفاده از بانک هاي اطلاعاتي ،محل اختفاء و تردد متهم شناسايي شد و با هماهنگی مقام قضائي، متهم در حالي که با خودروي شخصي اش در حال تردد در شهر کرج بود در يک عمليات غافلگيرانه دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.
وی ابراز کرد: متهم با توجه به مستندات موجود و مواجهه حضوري با شکات لب به اعتراف گشود و به جرم خود مبنی بر 15 میلیارد ریال کلاهبرداری به شیوه جلب اعتماد مديران شرکت مذکور تحت عنوان شروع پروژه کاري جديد و خريد برند شرکتهاي خارجی با جعل اسناد و نامه هاي دولتي و ارائه آنها به مالکان شرکت ايراني و در ادامه دريافت وجوهي بالغ بر 15 ميليارد ريال از سهامداران شرکت اقرار کرد.
سرهنگ بیات در پایان گفت: با توجه به این که نامبرده مبالغ کلاهبرداری را با انجام اقدامات بانکي به حساب خودش منتقل کرده بود، پس از بررسی پرینت حساب متهم مبلغ 6 ميليارد و 780 ميليون ريال از وجوه کلاهبرداري شده در حساب متهم با هماهنگي قضائي به حساب شرکت بازگشت و وی با قرار قانوني 40 ميليارد ريال از سوي دادسراي عمومي و انقلاب کرج به منظور کشف ساير اعمال مجرمانه و ابعاد ديگر پرونده در اختيار پليس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =