تسنیم به نقل از رییس اتاق ایران نوشت: در حوزه کسب و کارهای نوین مقاومت هایی وجود دارد و بهبود محیط کسب و کار و جلوگیری از مصائبی مانند رانت‌ها و پیچ و خم‌های اداری را برای رشد در این حوزه باید داشته باشیم.

غلامحسین شافعی در جلسه صبحانه کاری اعضای اتاق با "محمد جواد آذری جهرمی"  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: امروزه رشد فناوری و تسخیر صحنه‌های اقتصادی توسط این حوزه محسوس است.

وی افزود: در گذشته شرکت‌هایی مانند جنرال الکترونیک، سامسونگ، جنرال موتورز و غیره به عنوان شرکت‌های بزرگ طبقه بندی می‌شدند اما امروزه این وضعیت تغییر کرده و شرکت‌های گوگل، آمازون، مایکروسافت و ... با سرعت به این مرحله رسیده‌اند.

شافعی ادامه داد: کسب و کارهای نوین، رشد فناوری و زیرساخت ها در ICT در حال تسخیر کشورها است و سهم این بخش در اقتصاد به سرعت در حال افزایش است.

رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در ایران نیازمند جبران مافات در این حوزه هستیم، گفت: بخش خصوصی باید با حمایت مسئولان خود را هماهنگ کند و توسعه کسب و کارهای نوین را در کنار حمایت از نیروی جوان کشور باید دریابیم.

وی افزود: بهبود محیط کسب و کار و جلوگیری از مصائبی مانند رانت‌ها و پیچ و خم‌های اداری را برای رشد در این حوزه باید داشته باشیم.

شافعی تصریح کرد: در این حوزه مقاومت هایی وجود دارد اما خوشبختانه این موضوع از اهمیت بالایی در کشور برخوردار شده که امیدواریم با حضور وزیر جوان، بخش خصوصی در کنار وزارتخانه مجری اصلی این برنامه باشد.

وی خاطرنشان کرد: اتاق ایران در نظر دارد با همکاری سازمان‌های مربوطه کسب و کارهای نوین و استارت‌آپ‌ها را مورد توجه قرار دهد و کمک‌های مادی و معنوی در سطح اتاق‌های کشور داشته باشد.

رییس اتاق بازرگانی ایران افزود: امیدواریم تشکل‌های مربوطه در سیاستگذاری و برنامه‌ریزی نقش داشته باشند و اجرای برنامه‌ها با این همکاری به نحو مطلوب تری انجام شود.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 731734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =