ترکیه هم خودروی الکتریکی خودش را تولید می‌کند/برند خودروی آنکارا برای رقابت با تسلا

بازار خودروی ترکیه یکی از بزرگ‌ترین بازارهای اروپا بوده و به زودی برندی کاملاً ترکیه‌ای در کشور خود عرض اندام خواهد کرد. فروش سالانه خودرو در ترکیه به حدود 1 میلیون دستگاه می‌رسد و برندهایی چون رنو، هیوندای، هوندا، تویوتا و فیات تأسیساتی در این کشور دارند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پدال،اخیراً 5 خودروساز و کارخانه تکنولوژی محلی با  طرح اردوغان گرد هم جمع شده‌اند. این تأسیسات هم‌اکنون "اتومبیل ترکیه" نامیده می‌شوند.

اولین پروتوتایپ این برند جدید طبق برنامه‌ریزی‌ها در سال 2019 روانه خیابان‌ها خواهد شد و انتظار می‌رود نسخه تولیدی حول‌وحوش سال 2021 وارد بازار شود. تمرکز اصلی این برند تولید خودرویی کاملاً الکتریکی بوده و هدف آن رقابت با برند تثبیت شده و توانایی چون تسلا  است. 

در نگاه اول تأسیس یک برند جدید کار بسیار سختی است اما با حمایت قوی دولت و شخص اردوغان، این گروه مالی قوی شانس خوبی برای دست یافتن به اهداف خود دارد. اگر این پروژه به موفقیت برسد، برند جدید ترکیه‌ای‌ها شاید محصولات و زیر برندهای دیگری را نیز ارائه کند.

از نظر تأمین قطعات خودرویی، ترکیه بازیگر مهمی در صنعت خودروی اروپا بوده و یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان قطعات به اروپا و خاورمیانه محسوب می‌شود. ترکیه می‌خواهد از تخصص خود در زمینه قطعات خودرو استفاده کرده و برند جدید خود را تثبیت نماید. انتظار می‌رود این پروژه یکی از با اولویت‌ترین پروژه‌های ترکیه باشد.

ظاهراً امیدهای زیادی برای موفقیت این پروژه وجود دارد زیرا مقامات و طرفداران خودرو در ترکیه بیش از این نمی‌توانند منتظر راندن خودرویی با برند ترکیه‌ای باشند.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد PT ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
    8 0
    زنده باد پراید. فقط ما
  • علی IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    2 1
    این عکس مربوط به خط تولید تویوتا chr هست