ایرنا نوشت: وزارت دفاع کره جنوبی امروز جمعه اعلام کرد ارتش این کشور برای مقابله با تحرکات نظامی خطرناک کره شمالی به حال آماده باش درآمده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، این کشور بر اساس پیش بینی ها برای مقابله با تحرکات نظامی احتمالی بیشتر کره شمالی دست به آماده باش ارتش زده است.

وزارت دفاع کره جنوبی تصریح کرده است: ما باید برای آنچه آزمایش های بیشتر موشکی کره شمالی است ، آماده باشیم.

این وزارتخانه می افزاید: رژیم کره شمالی حیات خود را از ناحیه پرتاب های موشکی بالستیک و آزمایش های اتمی تضمین یافته می داند و برای همین احتمال می رود بار دیگر دست به پرتاب موشک جدید و یا آزمایش هفتم اتمی بزند.

کره شمالی روز چهارشنبه گذشته برای اولین بار یک موشک جدید قاره پیما پرتاب کرد و در ماه سپتامبر امسال ششمین آزمایش اتمی از سال 2006 میلادی را انجام داد.

'سونگ یونگ مو ' وزیر دفاع کره جنوبی امروز در نشستی با حضور 150 نفر از فرمانده هان ارتش درباره پرتاب های موشکی کره شمالی گفت و گرد.

در این نشست طرفین راه های مهار کره شمالی و مقابله با آزمایش های موشکی آینده این کشور و حتی آتش توپخانه کره شمالی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

ارتش کره جنوبی گفته است این کشور در ماه فوریه امسال میزبان بازی های زمستانی المپیک پیونگ چانگ است و برای همین می خواهد تضمین کند که رقابت ها در آرامش و با ثبات کامل و با موفقیت برگزار می شود.

همزمان گزارش یونهاپ حاکی است که هفته آینده روسای جمهوری دو کشور کره جنوبی و چین در پکن درباره حل صلح آمیز مساله هسته ای شبه جزیره کره رایزنی می کنند.

از سوی دیگر با توجه به برگزاری رقابت های المپیک زمستانی گزارش شده که 'توماس باخ' رییس کمیته بین المللی المپیک در نظر دارد برای گفت و گو با مقام های کره شمالی و دعوت این کشور به این رقابت ها به پیونگ یانگ سفر کند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =