ایرنا نوشت : معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: نان خانگی بدون کد بهداشتی و مشخصات تولید در واحدهای صنفی ممنوع و از بازار جمع آوری می شود.

حسن شمسی پور  اظهار کرد: در طرح تشدید بازرسی نان موجود در بازار و کنترل عرضه خارج از شبکه از بهمن ماه سال گذشته تاکنون، نان های خانگی بدون شناسنامه تولید از بازار جمع آوری و پرونده تخلف واحد صنفی به تعزیرات حکومتی ارسال می شود.
وی با بیان اینکه ممنوعیت فروش نان خانگی بدون کد بهداشتی در عمده واحدهای صنفی استان اجرا شده است، تصریح کرد: این طرح تا پایان امسال برای تمامی واحدها اجرایی می شود.
شمسی پور با بیان اینکه عرضه نان خانگی در بازار ممنوع است، گفت: تنها واحدهای صنفی شامل سوپرمارکت و واحدی که مجوز خوار و بار فروشی دارند مجاز به فروش نان خانگی با کد بهداشتی و شناسنامه تولید هستند.
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تولید کنندگان نان خانگی باید کد بهداشتی تولید را از مرکز بهداشت استان دریافت کنند.
گفتنی است ، در نیمه نخست امسال 5 هزار و 800 مورد بازرسی ویژه آرد و نان از نانوایی ها و کارخانجات تولید آرد در استان انجام شده است که در این راستا 176 پرونده تخلف به ارزش 140 میلیون ریال تشکیل شده است.
حدود 31 هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی در چهارمحال و بختیاری فعال است.
نان به عنوان قوت غالب سفره ایرانیان در سبد غذایی خانوارها یکی از مهمترین اقلام غذایی است و از جمله مواد غذایی است که باید در همه مراحل تهیه و پخت، موارد بهداشتی آن رعایت شود چنانچه آن موارد بهداشتی رعایت نشود سلامت عمومی به خطر می افتد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =