تلاش‌های تسلا برای افزایش میزان تولید مدل 3 منجر به بروز برخی مشکلات شده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پدال،این کمپانی هدف‌گذاری تولید 1500 خودرو در سه‌ماهه سوم را داشت و می‌خواست تا ماه دسامبر به تولید 20 هزار دستگاه در هر ماه برسد؛ اما این خودروساز در سه‌ماهه سوم تنها 260 دستگاه مدل 3 تولید نموده که به دلیل مشکلات خط مونتاژ و تولید بوده است.

برخلاف بدنه‌های آلومینیومی برادران بزرگ، تسلا مدل 3 در بخش اعظم بدنه از فولاد استفاده کرده و ظاهراً کمپانی مشکلاتی را با افزایش جوشکاری به خاطر بدنه‌های آلومینیومی-فولادی داشته است.

گفته می‌شود تسلا هنوز در حال ساخت خط مونتاژ مدل 3 بوده درحالی‌که کارگران در بخش دیگری از کارخانه مشغول ساخت این خودرو هستند.

بدنه مدل 3 در مقایسه با بدنه‌های آلومینیومی سایر محصولات نیازمند جوش‌های بیشتری است. این تفاوت مدل 3 با مدل‌های S و X به این معنی است که تسلا باید فرایندهای ساخت جدید را یاد بگیرد.

ایلان ماسک می‌گوید خط تولید مدل 3 با یک‌دهم سرعت بالقوه خود کار می‌کند. در ویدئوی منتشر شده توسط ماسک دیده می‌شود دو بازوی روباتیک در حال نصب قطعات ساختار مدل 3 هستند.

یکی از کارشناسان صنعت خودرو پس از دیدن این ویدئو می‌گوید: جوشکاری مقاومتی دود کمی ایجاد می‌کند اما حالت ایجاد شده در ویدئو دفع خوانده می‌شود. این امر نشانه‌ای از داغ شدن بیش از حد نقاط جوش به خاطر عدم همخوانی فلزات باهم است.

این متخصص همچنین می‌گوید کاهش سرعت خط تولید اثبات کننده حرکت روان آن نیست زیرا خطوط تولید در زمان ظرفیت کامل عملکرد متفاوتی دارند.
او می‌گوید: در این لحظه شما تنها زمانی که اقدام به کاهش سرعت خط تولید می‌کنید که مشکلاتی داشته باشید و از مشکلات جوشکاری بترسید.

صرف‌نظر از دلیل تأخیرها در تولید، تسلا با بازه زمانی بسیار کمی برای افزایش تولید مدل 3 جدید خود مواجه است.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =