شاخص کل بورس سه روز پایانی هفته را با اوج گیری ناگهانی به پایان رساند.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، انتشار اخباري در مورد تزريق نقدينگي تازه به شرکت هاي بزرگ و همچنين انتظار براي اعلام خبر نهايي توافق هسته اي تا سوم آذرماه، موجب شده تا روند حرکتي شاخص کل بازار سرمايه مثبت شود.

بررسي ها نشان مي دهد پس از انتشار اخبار اميدوارکننده اي در مورد مذاکرات هسته اي مسيرحرکتي شاخص کل بازار سرمايه به سمت مثبت تغييرجهت داده است. پيش از اين روند حرکتي شاخص کل بازار سرمايه بيش از سه ماه منفي بود ولي درحال حاضر بازار به دليل توجه ويژه سرمايه گذاران به مذاکرات هسته اي، به سمت صعود حرکت کرده است.

بازار سرمایه در روز دوشنبه  موفق به فتح کانال 73 هزار واحدی شده بود با این حساب تنها یک روز در ایستگاه 73 هزار واحد توقف کرد و بار دیگر به رشد خود ادامه داد. در همين حال پيش بيني هاي فعالان بازار نيز نشان مي دهد همچنان انتظار براي بهبود شرايط عمومي شاخص کل وجود دارد.

رونق در بورس در شرایطی نشانه های خود را نمایان ساخته است که مذاکرات هسته ای در روزهای ابتدایی این هفته پیشرفت هایی را به دنبال داشته است. این موضوع موجب شد تا در بازارهای موازی نظیر بازار ارز روند نزولی قیمت حاکم شود تا نسبت معکوس میان بازار ارز و بورس رعایت شود. روز دوشنبه شاخص کل بیش از یک هزار و 260 واحد افزایش یافت دیروز هم افزایش 551 واحدی را تجربه کرد که شاخص کل را به 74 هزار و 101 واحد رساند. ورود نقدینگی جدید به بازار سرمایه این روزها مهمترین خبری است که میان سهامداران و فعالان بازار دهان به دهان می شود.

در همين حال امروز هم شاخص کل بازار سرمايه از ابتداي روز به سمت صعود حرکت کرد ولي در پايان معاملات مسيرحرکتي آن قدري نزولي شد. هرچند که در نهايت بازهم شاخص روي مرز 74 هزار و 134 واحد متوقف شد. در نتیجه داد و ستدهای امروز چهارشنبه بورس تهران بیش از 964 میلیون برگه سهم و حق تقدم در بازار دست به دست شد که ارزش این مبادلات بیش از 2 هزار و 433 میلیارد ریال بود و در 81 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

در معاملات آخرین روز کاری هفته در میان 39 صنعت حاضر در بورس تهران، گروه‌های مالی با بیشترین حجم و ارزش معاملات توانستند در صدر برترین صنایع قرار بگیرند. گروه بانک‌ها و خودرو نیز در رده‌های دوم و سوم نشستند.

شاخص کل توانست 23 واحد افزایش یابد و به عدد 74 هزار و 132 رسید. شاخص صنعت امروز 112 واحد افت کرد. همچنین شاخص بازار اول در حالی 59 واحد بالا رفت که شاخص بازار دوم 228 واحد نزول را تجربه کرد.

بورس پس از مدت ها هفته را با روند مثبت به پايان رسانده است. در همين حال برخي کارشناسان بازار پيش بيني مي کنند در ابتداي هفته آينده نيز روند حرکتي بازار به سمت مثبت سوق پيدا کند.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =