استاندار چهارمحال و بختیاری: فضای مجازی فرصتی برای ایجاد اشتغال است

ایسنا نوشت : استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نباید فضای مجازی را آسیب تلقی کرد، گفت: این فضا بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال است و باید افرادی که به صورت بی‌هدف وارد این فضا می‌شوند را مسیر دهی کرد.

اقبال عباسی در نشست با مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه باید آمارهای موجود در زمینه آسیب‌‌های اجتماعی در جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های متولی استان به دقت بررسی شود، اظهار کرد: با هماهنگی این دستگاه‌ها از موازی کاری جلوگیری خواهد شد.
وی افزود: لازم است هماهنگی بیشتری میان دستگاه‌های اجرایی متولی در این زمینه برقرار شود.
عباسی با بیان اینکه نباید فضای مجازی را آسیب تلقی کرد، تصریح کرد: این فضا بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال است و باید افرادی که به صورت بی‌هدف وارد این فضا می‌شوند را مسیر دهی کرد.
وی گردشگری، صنایع دستی، تولیدات محلی ارگانیک، تولیدات کشاورزی را از ظرفیت‌های استان برشمرد و گفت: می‌توان بعضی از خدمات حوزه گردشگری را در فضای مجازی ارائه داد.
عباسی با بیان اینکه باید تلاش شود تا تهدیدها را به فرصت‌ تبدیل کرد، تصریح کرد: نمی‌توان ارتباط خود را با دنیا قطع کرد و از فناوری روز استفاده نکرد تنها به دلیل اینکه آنان دارای خطر هستند بلکه باید با هنر مدیریتی درست، خطرها را پیش‌بینی و برای آن برنامه ریزی کرد.
وی محدود کردن فضای مجازی را ناشی از نداشتن برنامه دانست و خاطرنشان کرد: باید این امر را در نظر گرفت که محدودیت با محرومیت مساوی است و لازم است در مقابله با تهدیدات خود را تجهیز کنیم.
مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور کوروش محمدی نیز گفت: تجربه موفق شهر تبریز و نبود متکدی در این شهر می‌تواند یک الگو برای سایر استان‌های کشور باشد.
وی بیان کرد: چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت‌های بسیار است و با استفاده درست و اصولی از اعتبارات و عدم موازی کاری دستگاه‌های متولی در حوزه پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌توان از اعتبارات، زمان و منابع انسانی را به درستی استفاد کرد.
رئیس انجمن آسیب‌شناسی ایران گفت: چهارمحال و بختیاری یک استان مهاجرفرست است به معنای اینکه مهاجرت به داخل این استان منفی و به خارج مثبت است و مهاجرت‌هایی که به داخل انجام می‌شود موجب رونق استان نیستند.
محمدی تصریح کرد: با مدیریت بحران آب در چهارمحال و بختیاری می‌توان به اشتغال زایی کمک کرد و آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری را کاهش داد.
وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری حاشیه نشین ندارد، گفت: سکونت‌های غیر رسمی در اطراف شهرکرد می‌تواند مشکل ایجاد کند.
محمدی خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری، استان چهار فصل است و با استفاده از پتانسیل گردشگری و قابلیت سرمایه‌گذاری می‌توان به اشتغال‌زایی و پیشگیری و کاهش آسیب‌‎های اجتماعی رونق داد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =