مبلغی: موضوع ازدواج نیازمند خانه‌تکانی فکری و ذهنیتی است/ ازدواج موجب دور کردن یاس از انسان می شود

خبرگزاری ایسنا نوشت:

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به نقش ازدواج در سلامت و آرامش روانی جامعه گفت: ازدواج تاثیر حداکثری بر پیدایش رضایت، آرامش، عشق، لذت، معنویت و رحمت الهی در انسان دارد و مانع ایجاد افسردگی و نگاه پوچ گرایی به زندگی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در نشست راهکارهای ازدواج مناسب در جوانان در قم با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: ازدواج باعث آرامش و رضایت درونی در انسا‌ن‌ها و عامل مهمی برای فرونشاندن ناهنجاری‌های اجتماعی و آسیب‌ها در جامعه است.

وی ادامه داد: عشق نیز از مقولاتی است که در نتیجه ازدواج حاصل می‌شود، البته در این زمینه دو مقوله وجود دارد گاهی عشق از روی هوس و زودگذر است و گاهی همراه با مروت، علاقه، استمرار و استقرار است که این مهم با ازدواج تعریف می‌شود.

این استاد حوزه علمیه قم همچنین گفت: ارتباط میان انسان و خداوند تنها در مناسک عبادی خلاصه نمی‌شود، بر همین اساس باید ارتباط بین انسان‌ها با خداوند بازتعریف شود و نسل امروز نیاز دارد لمس کند که عبادت او از رهگذر مهر و محبت ورزی‌های خانوادگی نیز معنی و مفهوم می‌یابد.

مبلغی با اشاره به این‌که «عبادت و ازدواج ارتباط تنگاتنگ دارند» گفت: ازدواج مناسب باعث احساس پاکیزگی، زدودن گناهان از انسان‌ها و عامل مهم معنویت بخش و دور کردن یاس از انسان‌ها خواهد شد و در این زمینه روایاتی وارد شده است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: در برخی روایات مضمونی به این صورت آمده است که توجه محبت ورزانه پدر به فرزند خود، کفاره گناهان اوست، پدر، مادر و فرزندان اعضای یک خانواده هستند محبت طبیعی افراد به خانواده، باعث از بین رفتن گناهان می‌شود و در این صورت انسان پاکیزه خواهد بود و رحمت الهی نیز در فضایی که انسان پاکیزه خواهد بود نازل خواهد شد.

مبلغی با اشاره به اهمیت کانون گرم خانواده گفت: انسان اگر در فضای جامعه بشکند کانون خانواده بهترین تکیه گاه برای وی است و او در خانواده نمی‌شکند و این فرصت مهمی بازسازی معنوی برای اشخاص است.

وی گفت: متاسفانه نگاه ما به ازدواج بیشتر مادی است و از این جا نیز ضربه خوردیم و اگر ارتباط رحمت الهی و ازدواج را آنگونه که دین می‌خواهد فضا دهیم و سیاستگذاری و قانونگذاری درستی متناسب به آن داشته باشیم از آن( ازدواج) می‌توان در بهداشت روانی جامعه استفاده بهینه و مطلوب کرد. باید یک خانه تکانی فکری و ذهنیتی نسبت به مسئله ازدواج داشته باشیم.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    19 2
    والا با این وضعی که شما مملکتو می چرخونین ازدواج موجب افسردگی و یاس روزمره است....یه ساله ازدواج کردم...اینقدر تو این یه سال بهم فشار مالی اومده که مث .....پشیمونم...به اهر کی ازم می پرسه ازدواج کنم یا نه میگم اگه درامد زیر سه ملیون در ماه ندارین ازدواج دیوانگی محضه....
  • علی IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    19 2
    من جوان 23 ساله ازدواج کرده ام آقای مبلغی ازدواج باعث نشد که از یاس و ناامیدی دور بشوم بلکه بیشتر ناامیدتر شدم چون دانشجوی بیکار و بی خانه و...هستم اگه جوانان کار داشته باشند امیدشان به زندگی بالا میرود نه ازدواج لطف کنید تایید کنید
  • فرزانه IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    5 3
    من این دور شدن از یاس رو خیلی قبول دارم/ ادم ارمان ها و ارزوهاش خیلی متفاوت میشه پر از امید میشه دو دروان عقد خیلی نگران مالی داشتم ولی چون شوهرم روحیه توکل و پشتکارش بالاست یه جمله گفت خدا روزی رسونه نگران نباش... به نظرم منتقدان و نا امیدان باید تجدید نظری در سبک زندگی و نگاهشون به زندگی باشه.... این دو تا تا کنار هم باشن و دست به دست هم بدن به مرور هم خونه می خرن/ هم کار پی دا میکنن و واقعا برکت ازدواج رو می تونن مزه کنن
  • بی نام A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    11 1
    من دانشجوی دکترا، متاهل، هیچ جا هم که بورسیه نمی کنند، با سخت ترین اوضاع داریم زندگی می کنیم. به اشتباه جوان ها را بدبخت نکنید. به خودتان نگاه نکنید که شغل و درآمد فرزندانتان فراهم است...