دریافت‌کنندگان تسهیلات خرید مسکن بانک مسکن می‌توانند با سپرده‌گذاری ۱۱۰ درصد از میزان باقی‌مانده وام خرید مسکن، سند واحد مسکونی خود را از رهن بانک خارج کنند.

بانک مسکن اعلام کرد دریافت‌کنندگان وام خرید مسکن می‌توانند در قالب طرح «رها»ی این بانک سند واحد مسکونی وام‌دار را از رهن بانک خارج کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در این طرح (رها) افراد می‌توانند با سپرده‌گذاری معادل ۱۱۰ درصد مبلغ باقی‌مانده از میزان وام در همان شعبه دریافت تسهیلات، نامه فک رهن سند دریافت کرده و با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی، فک رهن را در خصوص سند مسکونی خود اعمال کنند.

بر اساس این گزارش، دریافت‌کنندگان انواع وام‌های خرید یا ساخت مسکن بانک مسکن با مراجعه به شعبه پرداخت‌کننده وام، از میزان باقی‌مانده وام بدون احتساب سود تسهیلات دریافتی مطلع شده و ۱۱۰ درصد آن را سپرده‌گذاری کنند. به عنوان مثال اگر فردی وام ۴۵ میلیون تومان دریافت و ۱۰ میلیون تومان آن را بازپرداخت کرده باشد، معادل ۱۱۰ درصد ۳۵ میلیون تومان باقی‌مانده از وام که مقدار آن ۳۸ و نیم میلیون تومان می‌شود را در همان شعبه سپرده‌گذاری می‌کند. ضمن اینکه سود ۱۶ درصدی تسهیلات در این طرح اعمال نخواهد شد.

بانک مسکن نیز در مقابل، نامه فک رهن از سند مسکونی را به دریافت‌کننده وام ارائه می‌دهد؛ البته سپرده‌گذار طرح «رها»ی بانک مسکن حق برداشت این مبلغ تا پایان بازپرداخت تسهیلات را ندارد؛ ولی از سود ۲۰ درصدی این سپرده بهره‌مند می‌شود که می‌تواند آن را بر اساس درخواست خود به صورت روزانه، ماهانه یا سالانه دریافت کند.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    20 2
    طرف مگه عقلش کمه
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    12 1
    جك ميگي؟ خوب بگو وام تسويه كنن آزاد ميشه 110
    • مشاوراملاک لاهیجان A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
      6 5
      چرا درک نمیکنین.میدونین برای اینکه به این نتیجه بسیار مهم برسن از چند کارشناساس دعوت کردن و عقل ها رو روی هم ه هم گزاشتن تا به اینتیجه بسیار مهم برسن.چرا تو ذوقشون میزنین.من که دل ندارم .ضد حال بزنم.خلاصه یاد میگیرن.یه بار قانون یاد میگیرن و بدرد ما میخوره
  • محسن A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    3 1
    جوک زیبایی نوشتید ... جالب بود طنز نویس حرفه ای به شما میگن
  • بی نام RU ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    1 1
    چه مسخره
  • مشاوراملاک لاهیجان A1 ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    2 3
    همه چیز رو شنیده بودم این رو نشنیدم.تا حالا ا...که یکی بیاد 45میلیون وام مسکن دریافت کنه و بیاد 10میلیون تومان رو پرداخت کنه.و 35میلیون باقیمانده .صاحب سند اگر بخواد سند رو ازاد کنه بجای 35میلیون تومان 38میلیون در بانک سپرده کنه.تا سندش ازاد بشه.خوب چرا این کار رو انجام بده.35میلیون میده تا سندش ازاد بشه. و اون 3میلیون رو هم خودش میخوره.چرا به بانک مفت و مجانی بده.فقط بخاطر اینکه بانک عادت کرده .این مول رو به این دلیل بده؟ خدا رو خوش نمیاد
  • بیدل A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    3 1
    برای کسایی که بیش از نصف وامو پرداخت کردن. اگه الان اینکارو بکنن و سود 20 درصد دریافت کنن آیا بصرفه نیست؟
  • بهزاد A1 ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    1 0
    مسئولین بسیار محترم بانک مسکن این مردم بیچاره را چی فرض کردند؟؟؟؟؟