نظر نجفی درباره املاک نجومی و مذاکراتی که با قالیباف داشت/ نجفی از افشاکنندگان املاک نجومی بود؟

شهردار تهران با بیان اینکه در افشای نامه املاک نجومی نقشی نداشته است، گفت: حتی در این باره توصیه کردم این نامه افشا نشود تا جواب شهرداری مشخص شود، اما همان روز برادر عزیز ما که نمی‌خواهم نام آن را بیان کنم یک نسخه از آن گزارش را در جلسه‌ای که در آن حضور داشتیم به یاشار سلطانی داد که دو تا سه روز بعد در فصای مجازی منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، محمدعلی نجفی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرآنلاین مبنی بر اینکه در آبان سال گذشته دادستان تهران از شما به عنوان یکی از افرادی که در پرونده معروف به املاک نجومی بخشی از اطلاعاتی را در اختیار خبرنگاران قرار داده، نام برد، اخیرا نقل قولی نیز از شما مبنی بر اینکه به هیج نشان و سرنخی درباره املاک نجومی نرسیده‌اید، منتشر شده است. نتیجه تحقیقات شما در مورد پرونده واگذاری‌ها بصورت رسمی به کجا رسیده است، گفت: آقای قلیباف در مناظره‌های انتخاباتی از من به عنوان یکی از افرادی که در افشای املاک نجومی نقش داشته‌ام، نام برد ولی بعد از این جریانات و انتخابم به عنوان شهردار در جلسه‌ای در این باره با آقای قالیباف صحبت کردم و توانستم او را قانع کنم.

او در ادامه بیان کرد: داستان نقش من در افشای اسناد املاک نجومی این بود که در جلسه‌ای که با دوستان اصلاح طلب درباره انتخابات ریاست جمهوری و شورا سال 96 داشتیم یکی از اعضا شورا شهر گزارشی را درباره سوءاستفاده از املاک شهر به دست من داد. خطاب نامه به آقای شوشتری، مدیر کل حوزه ریاست شهرداری بود که سازمان بازرسی در همان نامه از او توضیح خواسته بود. بنده در همان جلسه به دوست عضو شورای شهری‌ام که نامه را به من داده بود، گفتم که به نظر من چون این نامه گزارش نهایی سازمان بازرسی نیست و هنوز توضیحات کسی که مورد سوال واقع شده را نشنیده‌ایم، بهتر است این نامه را افشا نکنید.

نجفی با بیان اینکه یک نسخه از نامه را در دست داشته است، گفت: با این حال نامه را به هیچ کسی به غیر از دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد ریاست جمهوری نشان ندادم. دلیل این کار هم این بود که من مشاور رئیس جمهوری بودم و گزارش‌های محرمانه از این نوع باید به این دبیرخانه که زیر نظر آقای جهانگیری فعالیت می‌کند می‌فرستادم. بنابراین این نامه را هم مانند بقیه گزارشات به این دبیرخانه ارسال کردم.

شهردار تهران با بیان اینکه در افشای نامه املاک نجومی نقشی نداشته است، گفت: حتی در این باره توصیه کردم این نامه افشا نشود تا جواب شهرداری مشخص شود، اما همان روز برادر عزیز ما که نمی‌خواهم نام آن را بیان کنم یک نسخه از آن گزارش را در جلسه‌ای که در آن حضور داشتیم به یاشار سلطانی داد که دو تا سه روز بعد در فصای مجازی منتشر شد.

او افزود: ظاهرا آقای قالیباف مشاور خاصی را برای پیگیری املاک نجومی و رابط با دستگاه قضایی معرفی کرده بود که تمام مسائل مربوط به شهرداری را پیگیری می‌کرد و بخشی از اطلاعات را در اختیار دستگاه قضایی قرار داده بود.

نجفی ادامه داد: وقتی شهردار شدم گزارش املاک نجومی یکی از مواردی بود که به دنبال نتیجه آن بودم، از آقای شوشتری پرسیدم این گزارش املاک نجومی به کجا رسیده و او پاسخ داد که آقای قالیباف شخص دیگری را برای این امر تعیین کرده که من از آن بی خبر هستم.

شهردار تهران افزود: ما از همان شخص مورد نظر سوال کردیم که این گزارش املاک نجومی به کجا رسیده است ولی او هم جوابی به ما نداد. تا هفته پیش هم به عنوان نماینده شهردار با دستگاه قضایی ارتباط داشت، پیشتر نامه‌ای به دادستان محترم تهران نوشتم و رسما اعلام کردم که این آقا نماینده شهرداری نیست و هیچ گزارشی تا کنون به ما ارائه نکرده است. 

نجفی بیان کرد: گزارشی از املاک نجومی افشا شد که معتقدم بخشی از آن نادرست است و باید اصلاح شود، بعضی از افرادی که اسم آنان در این لیست است، واقعا جزء گیرندگان املاک نجومی نبودند و باید اعاده حیثت شود و حتی برخی اسامی هم که در این لیست نبوده از گیرندگان املاک نجومی بودند که نام آنان ذکر نشده است، در واقع ما نتوانستین اطلاعات دقیقی را پیدا کنیم.  البته ما کمیته‌ای را ما در کنار سازمان املاک شهرداری تشکیل دادیم، متشکل از 3 نفر که از افراد مورد وثوق من هستند، این افراد به موضوع املاک نجومی و واگذاری‌ها بطور کامل می‌پردازند.

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =