به گزارش خبرآنلاین منطقه مازندران ،ساخت داخل شرکت، صنعتگران داخلی با ساخت این قطعه به تکنولوژی طراحی و ساخت پرههایF.D.FAN واحدهای بخاری دست یافتند و کشور در تأمین این قطعه نیز به خودکفایی رسید.

براي نخستين بار در كشور انجام شد:
ساخت پره هايF.D.FAN واحدهاي بخاري نيروگاه نكا
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین منطقه مازندران- ساخت داخل شركت، صنعتگران داخلي با ساخت اين قطعه به تكنولوژي طراحي و ساخت پره هايF.D.FAN واحدهاي بخاري دست يافتند و كشور در تأمين اين قطعه نيز به خودكفايي رسيد.
نيروگاه شهيد سليمي نكا با مديريت ساخت اين قطعه در سال اقدام و عمل گام بلند ديگري در جهت تحقق اقتصاد مقاومتي،بومي سازي تكنولوژي ساخت قطعات حساس نيروگاه و قطع وابستگي صنعت برق كشور از شركت هاي خارجي سازنده قطعات نيروگاهي برداشت.
علاوه براين، از مزيت ديگر بكارگيري اين پره ها در مقايسه با نمونه خارجي آن ميتوان به صرفه جويي هشتاد تا يكصد ميليون ريالي به ازاء هر پره و جلوگيري از خروج رقم قابل توجهي ارز اشاره نمود.
از ويژگي هاي اين قطعه ميتوان به پيچيدگي طراحي و ساخت و نيز مواد تشكيل دهنده آن اشاره نمود كه از جنس بلوک فورج آلومینیم 2014 است و طبق نمونه اصلی توليد کارخانه TLTآلمان ساخته شده و پس از اخذ تاییديه آزمایشات 12 گانه و تست های اولیه آزمایشگاهی در واحد بخار نصب گرديد و بیش از چند ماه از تستهای عملکردی و بهره بردای آن میگذرد و طبق گزارش گروههای مهندسی و تعمیرات، عملکرد پره  ها مطلوب ارزیابی شده و با اطمینان کامل ميتوان از این پره ها استفاده نمود.
لازم به توضیح است كه به غیر از هاب و هسته مرکزی اف دی فن که تاکنون تقاضايي براي ساخت آن وجود نداشته ، تمامی
قطعات آن از قبيل: بازوها، اهرم های تنظیم و اسلادینگ بلوکها و ... با كيفيت بسيار بالايي در داخل کشور تولید میگردد.
اف، دي، فن، هاي واحدهاي بخار نيروگاه نكا داراي 32 پره ميباشد كه وظیفه انتقال و تزریق هوا به سيستم احتراق بويلر را بعهده دارد.
لازم به ذكر است كه نيروگاه نكا بدليل جديت در پيگيري ساخت بيش از 850 سري قطعه مهم نيروگاهي و تجارب اندوخته در اين زمينه به عنوان يكي از نيروگاههاي پيشرو در زمينه ساخت داخل شناخته و به عنوان قطب ساخت داخل قطعات نيروگاهي شمال و شمالغرب معرفي شده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =