به گزارش حبرگزاری خبرانلاین منطقه مازندران: محمدحسن بهادر مدیرکل در حاشیه اولین جلسه شورای فرهنگی و روابط عمومی که به مناسبت برنامه ریزی هفته قوه قضائیه در اواخر خردادماه برگزار شد گفت : از مجموع یک میلیون و 592 هزار و 315 هکتار اراضی منابع طبیعی استان یک میلیون و 412 هزار هکتار آن در سیستم جامع کاداستر( حدنگار(جانمایی و 207 هزار و 561 هکتار آن تثبیت شده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک افزود تاکنون 79 درصد از مجموع مساحت بستر رودخانه ها به میزان 9 هزار و 436 هکتار و 64 درصد از مجموع مساحت حریم رودخانه ها به میزان 7 هزار و 657 در این سیستم هکتار جانمایی شده است.

وی خاطرنشان کرد براساس آمارها منابع طبیعی قریب 9 درصداز مساحت کشور را تشکیل میدهند که حفظ ، نگهداری و جلوگیری از تجاوز به منابع طبیعی توسط سودجویان و زمین خواران یکی از اهداف دستگاه قضاییست که جانمایی ، تثبیت و سند دار کردن منابع طبیعی یکی از مهمترین راه حل جهت جلوگیری از دست درازی به آن می باشد.

" بهادر" اظهار داشت یکی از اقدامات مهم انجام شده در حوزه کاداستر استقرار ایستگاههای تحدید حدود مالکیتها ( شبکه شمیم) است که کمک شایانی به تحدید حدود دقیق مالکیتها و اراضی خواهد کرد که گام مهمی در شفافیت حقوق مردم و اثبات مالکیتها می باشد .

این مسئول ادامه دادجانمائی و پردازش در لایه های حریم 47 متری راه آهن و تأسیسات زیردریایی ، فرودگاهها ، محدوده شهرها ، محدوده شهرستانها و محدوده استان به صورت 100 درصدانجام شده و پردازش سایر بخشها با سرعت و دقت ادامه دارد.

وی افزود کلیه اراضی منابع طبیعی شهرستان کلاردشت که همیشه با بیشترین هجوم زمین خواران مواجه بود به طور کامل جانمائی ، تثبیت و سند آن صادر شد.

" بهادر " در تبیین فعالیت اداره کل کاداستر و نقشه برداری تصریح کرد کلیه تداخلات از محدوده واحدهای ثبتی رفع و تغییرات محدوده واحدهای ثبتی به طور کامل انجام شد، همچنین تحویل 16 دستگاه گیرنده (ROVER) به واحدهای ثبتی تحویل و آموزشهای لازم نیز به همکاران داده شد که همه اینها تنها گوشه ای از عملکرد اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در این حوزه می باشد.

محمدحسن بهادر در ادامه ضمن قدردانی از همکاری اداره کل منابع طبیعی منطقه ساری و نوشهر خواستار همکاری و تعامل بیشتر از سوی این دستگاهها شد تا با جانمائی و تثبیت اراضی منابع طبیعی استان مرزی الکترونیکی در مقابل تجاوز به اراضی مرتعی و بلعکس ایجاد شود .

مدیر کل ثبت اسناد و املاک در پایان گفت : همه دستگاههای حاکمیتی متولی امر زمین باید از ظرفیت و پتانسیل موجود خود و همچنین تکالیف مقرر در قانون جامع حدنگار استفاده کرده و فارغ از وظایف دستگاهی ، این هدف ملی را به پیش ببرند.

گفتنی است طرح کاداستر به نظامی اطلاق می شود که هدف ار آن تعیین محدوده های مالکیتی به همراه اطلاعات حقوقی مرتبط به هر ملک است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =