«خبرجنوب» نوشت: کارشناس ارشد تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: هیچ غذا یا دارویی وجود ندارد که به شکل جادویی و در حالی که تلویزیون تماشا می کنید چربی های شما را بسوزاند.

فاطمه صادقی با بیان این که کاهش وزن آهسته و مداوم (نیم تا یک کیلوگرم در هفته) روند حفظ وزن را آسان می کند ادامه داد: برخی از مواد موجود در مکمل ها و محصولات گیاهی می تواند برای برخی افراد خطرناک و حتی مرگبار باشد همچنین رژیم های غذایی سخت و یا رژیم های غذایی که فرد تنها مجاز به مصرف یک نوع غذا مانند سوپ کلم است، خسته کننده و یکنواخت بوده و مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین نمی کند.
وی افزود: پیروی از برنامه های غذایی سخت و با محدودیت های شدید می تواند نه تنها باعث افزایش استرس بلکه سبب نتیجه عکس و نا امیدی فرد از کاهش وزن و مقابله با چاقی شود زیرا ادامه دادن به این رژیم های غذایی ممکن نیست و فرد پس از مدت کوتاهی با شدت بیشتری به پُر خوری روی آورده و افزایش وزن بیشتری نسبت به وضعیت پیشین خود تجربه می کند.
این کارشناس ارشد تغذیه اضافه کرد: نقش فعالیت بدنی منظم برای مهار وزن و سلامت بسیار ضروری است و نباید برای کاهش وزن تنها به برنامه غذایی کاهش وزن اکتفا کنیم، فعالیت فیزیکی سبب می شود چربی بیشتری از دست دهیم و از تحلیل و کاهش عضلات نیز پیشگیری می کند.
صادقی یادآور شد: برای کاهش وزن سالم و بی خطر، باید از یک برنامه غذایی سالم و زیر نظر متخصص پیروی شود و فعالیت فیزیکی نیز در کنار برنامه غذایی برای حفظ سلامت روحی و جسمی گنجانده شود

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =