بزرگ‌ترین بانک ژاپن به دنبال استخدام نیرو در عربستان

یک بانک ژاپنی برنامه دارد در سال ۲۰۱۸ شعبه ای در ریاض تاسیس کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بانک میتسوبیشی UFJ به دنبال استخدام در عربستان سعودی پس از گسترش بانک خود در این کشور است. عربستان سعودی برنامه دارد در کشورش برنامه خصوصی سازی را اجرا کند که پیش بینی می شود تا ۵ سال دیگر ارزش ۳۵۰ میلیارد دلار داشته باشد.

الیاس لقصیر سرپرست مشترک بانک میتسوبیشی در خاورمیانه و آفریقای شمالی اعلام کرده است که درحال برنامه ‌ریزی برای گسترش بانک خود در عربستان سعودی با استخدام ۲۰ نفر هستند.انتظار می رود این تعداد با توجه به رشد تجاری در ۳ تا ۵ سال آینده به ۶۰ نفر افزایش پیدا کند.

این بانک برنامه دارد که اولین بانک ژاپنی باشد که در بزرگترین صادرکننده نفت جهان تاییدیه از بانک مرکزی عربستان دریافت کند و فعالیت بانکی خود را آغاز کند. القصیر گفته تا سال آینده می خواهد شعبه خود را در ریاض تاسیس کند.

با توجه به این که عربستان به دنبال بازسازی بخش خصوصی و سرمایه ‌گذاری در زیرساخت‌ برای کاهش وابستگی به نفت و تنوع دادن به اقتصاد کشورش است، بانک های ژاپنی این فرآیند را فرصت دانستند و به دنبال سرمایه گذاری در این کشور هستند.

بانک ام‌ یو اف ‌جی ممکن است در فروش سهام شرکت نفت عربستان که برای سال ۲۰۱۸ شرکت کند و فروش این سهام می ‌تواند با مبلغی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار انجام شود که آن را بزرگترین عرضه اولیه سهام یک شرکت در جهان می ‌سازد.

 

منبع: بلومبرگ

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =