اعزام تیم تخصصی و دندانپزشکی  به بیرانشهر

در راستای برنامه ی محرومیت زدایی و ارائه خدمات رایگان به مردم مناطق محروم ، تیمی تخصصی متشکل از پزشکان و دندانپزشکان، ماما و کارشناسان بهداشت خانواده در چند روستا از توابع بخش بیرانوند نسبت به ارائه خدمات رایگان مبادرت ورزیدند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان،این برنامه با مشارکت سازمان بسیج جامعه پزشکی استان و مرکز بهداشت شهرستان خرم آباد برگزار شد.
عبدالوحید ملک آرا، مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان گفت: بیست و سوم مرداد ماه 96 با همت سازمان بسیج جامعه پزشکی استان و همکاری مرکز جامع سلامت بیرانشهر، 3 تیم پزشکی به روستاهای بیدهل، کاروان سرا و سراب نرم از توابع بخش بیرانشهر اعزام شد.

وی افزود: این تیم تخصصی که شامل فوق تخصص کودکان، متخصص عفونی، پزشکان عمومی، داندانپزشک، ماما، پرستار، کار‌شناس مبارزه با بیماری‌ها ، بهداشت خانواده ، دارویار و کارشناس آزمایشگاه، تیم را به مدت یک روز برای ارائه خدمات بهتر به مردم این منطقه همراهی کردند .

این مقام مسئول با اشاره به خدمات پزشکی در این اعزام گفت: خدماتی که در این اعزام ارائه می‌شود ‏شامل ویزیت، ارائه دارو و خدمات دندانپزشکی به اهالی منطقه است و تیم مامایی برای مراقبت از زنان باردار در این روستاها ارائه خدمت می کردند.

ملک آرا، با اشاره به خدمات پزشکی در این اعزام تصریح کرد: بیش از 500 نفر خدمات بهداشتی درمانی را بصورت مستقیم دریافت کردند. ‎مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان لرستان با بیان اینکه در این اعزام علاوه بر خدمات پزشکی و دندانپزشکی دیدار با خانواده شهید و ویزیت پدر شهید بیرانوند ساکن روستای بیدهل بیرانشهر نیز صورت گرفت،عنوان کرد: برای بیماری که دارای بیماری استخوان و چشم می باشد معاینات ابتدایی صورت و برای تهیه ویلچر و اعزام به مراکز درمانی مرکز استان هماهنگی های لازم انجام شد.

ملک آرا همچنین ادامه داد: کلیه هزینه‌های این نیازمند توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی لرستان پرداخت می‌شود. وی خاطرنشان کرد: تمامی هزینه‌های مراجعه‌کنندگانی که از طریق اعزام تیم های پزشکی به ‌بیمارستان‌های استان ارجاع شده‌اند، به‌صورت رایگان است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =