اختصاص 403 میلیارد تومان بودجه به شهرداری‌های کردستان در سال جاری

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان گفت: امسال اختصاص 403 میلیارد تومان بودجه برای شهرداری‌های استان کردستان به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جمشید اسدی امروز دوشنبه (30 مرداد) در کارکاه آموزشی منتخبین دوره پنجم شوراهای اسلامی شهرهای تابعه استان کردستان که در سالن آمفی تئاتر شرکت مخابرات استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: شورا نهادی برخاسته از دل مردم است که خوشبختانه انتخابات با شور فراوانی برگزار شد و همه اعضا رای بالای هزار نفر را داشتند.

وی افزود: باید در این مجمع‌ها با هم مشورت داشته باشیم و نباید از اهداف اصلی خودمان که خدمت کردن به مردم است دور بمانیم. یکی از اولویت‌های اصلی شورا این است که با تمام اختلافات، نظرات خود را در یک قالب بریزند.

اسدی با اشاره به اینکه سال گذشته 83 درصد تحقق بودجه داشته‌ایم، افزود: امسال 403 میلیارد تومان بودجه برای شهرداری‌های استان کردستان به تصویب رسیده است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری بیان کرد: شوراها ناظر و تصمیم گیرنده این 403 میلیارد تومان هستند و هیچ کدام از اعضا نباید از این اهمیت و رسالت بزرگ غافل باشند.

وی تصریح کرد: انتظارات ما از شورا بحث سرمایه گذاری است اما اذعان داریم که توفیقات خوبی را در باب شهرداری نداشتیم چراکه استان کردستان دارای پتانسیل‌های خوبی است اما این ظرفیت‌ها به سرانجام نرسیده است.

اسدی عنوان کرد: اعضا شورا باید اطمینان لازم را بین دولت و سرمایه گذاران ایجاد و زمینه ورود سرمایه گذاری در کردستان را فراهم کنند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری در پایان خاطرنشان کرد: بی شک بدون برنامه نمی‌توان پیشرفت کرد و هر تصمیمی که گرفته می‌شود باید با تفکر شورایی انجام گیرد.

شورای شهر یک نهاد اجتماعی است

رئیس شورای استان کردستان در دوره چهارم هم در این کارگاه آموزشی گفت: شورای شهر یک نهاد اجتماعی بوده که بر پایه حل مشکلات مردم شکل گرفته است و تمامی اعضا باید در انجام این وظیفه بزرگ تمام تلاش خود را به کار گیرند.

زهرا آوجیان اظهار کرد: در دوره چهارم به دلیل کم بود منابع مالی قادر به برگزاری این دوره‌های آموزشی نبودیم و مهمترین آسیبی که در دوره‌های قبل وجود داشت عدم آگاهی و آموزش بود که امیدواریم در دوره جدید با برگزاری این کلاس‌ها روند کیفیت کاری شورا بهتر شود.

وی با اشاره به اینکه ما دومین استان برگزار کننده این دوره آموزشی هستیم، عنوان کرد: عمل به شورا و مشورت یک عمل واجب بوده و در قرآن کریم هم به آن اشاره شده است.

رئیس شورای استان کردستان در دوره چهارم خاطرنشان کرد: در طول چهار سالی که در شورای شهر حضور داشتم جلسات زیادی را برگزار کردیم و سعی بر این شد در تمامی این جلسات از همه مدیران دعوت به عمل آید تا در رفع مسائل و مشکلات مردم بیشترین تعامل و همکاری را داشته باشند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =