باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس اداره محیط زیست شهر تهران گفت: افراد سودجو در جنوب و اطراف شهر به شکل غیرمجاز به دنبال تفکیک ضایعات و بازیافت آن‌ها هستند.

محمدحسین بازگیر رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با اشاره به ماجرای کابل سوزی‌ها در جنوب تهران و آلودگی محیطی و‌ هوا اظهار کرد: افراد سودجو در جنوب و اطراف شهر تهران و در فضا‌های خالی حاشیه بزرگراه آزادگان و همچنین برخی رودخانه‌ها به شکل غیرمجاز به دنبال تفکیک ضایعات و بازیافت آن‌ها هستند.

وی افزود: افراد سودجو ضایعات را از سطح شهر جمع آوری می‌کنند و به روش بسیار مخرب و غیر اصولی مانند سوزاندن آن‌ها را تفکیک می‌کنند.

بازگیر با بیان اینکه آتش زدن کابل‌ در جنوب تهران از جمله منطقه تقی آباد و خلازیر به وفور به چشم می‌خورد، گفت: این افراد کابل‌های جمع آوری شده را به روش غیر اصولی آتش می‌زنند تا پلاستیک روی آن‌ها آب شود و در نهایت بتوانند از قسمت فلزی آن‌ها استفاده کنند و این یکی از بدترین روش‌های آلودگی محیط و هوا است.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران تصریح کرد: ضایعات سوزی، سوزاندن پسماند‌ها و آتش زدن زباله‌ها بر اساس قانون جرم است و تخلف محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ساماندهی و مراقبت از زباله‌ها از سطح شهر و مناطق شهری بر عهده شهرداری است و ما پیگیر این موارد هستیم تا بتوانیم آن‌ها را شناسایی کنیم.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران گفت: سازمان محیط زیست از شهروندان درخواست می‌کند که در صورت مشاهده هر گونه تخلفی در این باره مراتب را به شهرداری اطلاع دهند تا بتوانیم از انجام این قبیل کارها جلوگیری کنیم.

بازگیر با اشاره به اینکه به نیمه فصل پاییز و فصل زمستان نزدیک می‌شویم و در این فصول با مشکلاتی از جمله آلودگی هوا، وارونگی دما و تجمیع و غلظت آلاینده ها در پایتخت مواجه هستیم، تصریح کرد: در فصول سرد سال باید از عواملی همچون سوزاندن لاستیک، ضایعات و کابل ها که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شوند، اجتناب کنیم.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =