فرماندار شهرستان لاهیجان گفت: در جامعه امروز اهمیت فناوری حاصل از پژوهش در تمام ارکان زندگی بر همگان آشکار است؛ به طوری که از جزء جزء امور روزمره گرفته تا سطوح مدیریتی، افزایش بهره‌وری بدون نقش پژوهش و نوآوری تقریبا غیرممکن است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سید محمد احمدی در جلسه ستاد بزرگداشت هفته پژوهش، گفت: در کشورهای توسعه یافته تکیه بر منابع طبیعی و استفاده از شیوه های سنتی توسعه معنا ندارد چرا که ارتقاع توسعه در کشور باید بر محور تولید علم باشد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از سرمایه گذاری هایی که نتیجه و سودآوری خوبی را به دنبال ندارند به دلیل اهمیت دادن به مطالعه، تحقیق و پژوهش پیش از سرمایه گذاری است.

احمدی افزود: تحقیقات نشان داده اگر هر واحد پولی بر اثر پژوهش سرمایه گذاری شود ٣٠ واحد پولی سود به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: جوامع بشری ناگزیر از تغییر و نوآوری هستند اما تنها راه تغییر و حرکت به سمت توسعه پایدار کسب توانایی علمی در سایه تحقیق و پژوهش است.

فرماندار لاهیجان تصریح کرد: اقتصاد بازدهی نزولی با اقتصاد بازدهی صعودی بسیار متفاوت است. دلیل رشد اقتصادی برخی از کشورها استفاده نکردن از روش های سنتی میباشد. اگر درسرمایه‌گذاری به دانایی اهمیت داده شود اقتصاد صعودی فراهم می‌آید.

نماینده عالی دولت در لاهیجان گفت: بدون شک در جامعه امروز اهمیت فناوری حاصل از پژوهش در تمام ارکان زندگی بر همگان آشکار است؛ به طوری که از جزء جزء امور روزمره گرفته تا سطوح مدیریتی، افزایش بهره‌وری بدون نقش پژوهش و نوآوری تقریبا غیرممکن است.

وی در رابطه با برگزاری مراسم و ویژه برنامه های هفته پژوهش، بیان داشت: باید به پژوهش اهمیت دهیم، نیازمند مشارکت و تعامل همه مراکز و دستگاه های اجرایی مرتبط برای برگزاری هر چه شایسته تر برنامه های هفته پژوهش هستیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان در پایان افزود: با بهره‌گیری از حضور پژوهشگران و دانشگاهیان در جهت رفع مسایل و مشکلات شهرستان می‌توانیم پژوهش را به‌صورت عملی در شهرستان نهادینه کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =