مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: سال 94 به نام میرسید علی همدانی، سال 95، سیدجمالدین اسدآبادی و سال 96 به نام شاعر شوریده حال و دوبیتی سرا همدانی، باباطاهر نامگذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ فاضل عبادی، طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: متقاضیان شرکت در این همایش ملی می توانند مقاله های خود را تا 15 دی ماه سالجاری به دبیرخانه این همایش در همدان ارسال کنند

وی گفت: حدود 15 مقاله در این همایش دو روزه ارائه خواهد شد و برای برگزاری برنامه‌های جنبی و ایراد سخنرانی توسط اساتید، برنامه ریزی لازم انجام شده است.

عبادی خاطرنشان کرد: بزرگداشت منزلت علمی و ادبی باباطاهر، بررسی جایگاه رباعی و دوبیتی در کشور و تجلیل از دو بیتی سرایان، از جمله اهداف برگزاری این همایش ملی خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان اظهار داشت: همایش یاد شده توسط دانشگاه بوعلی سینا، استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان و با همکاری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری برگزار می شود.

وی یادآور شد: در حوزه تکریم مفاخر، معرفی آنها به نسل جوان و تقویت هویت فرهنگی و ملی، برنامه های خوبی در دولت یازدهم در استان همدان برگزار شده است.

فاضل عبادی در خصوص برگزاری بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان نیز گفت: این جشنواره در آذرماه سالجاری با دبیری مریم کاظمی در این شهر برگزار خواهد شد.

وی با اعلام اینکه شورای انتخاب بخش تئاتر خردسال بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، هفت اثر نمایشی را برای حضور در جشنواره انتخاب کرده است، افزود: شورای یاد شده متشکل از سهیلا احمدی‌فر، مهدی قلعه و مهدی کلهر با ارزیابی 21 اثر راه یافته به مرحله بازبینی، هفت اثر برگزیده را برای اجرا در جشنواره بیست و چهارم معرفی کردند.

عبادی خاطرنشان کرد: نمایش های راه یافته به جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با عنوان های "نجات مادر" نوشته اوستوکاتو، کارگردان مهناز آقایی از مشهد، "هدیه خرسی" نوشته و کارگردانی رامین کهن از تهران، "خرگوش و لاک پشت" نوشته منوچهر اکبر لو و به کارگردانی سعید صادقی از تهران و نمایش "کی از همه قوی تره" نوشته و کارگردانی سمیه منجم از لاهیجان، خواهند بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: نمایش"قیچی که دنبال کار می گشت" نوشته محمدحسین ناصر بخت به کارگردان سعید زین العابدینی از تهران، "جاده ی اردک ها" نوشته و کارگردانی فرهاد اسماعیلی از تهران و "دستمال من زیر درخت آلبالو گم شده" نوشته و کارگردانی حامد ترابی از همدان از دیگر آثار پذیرفته شده در بخش خردسالان است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =