کاوش باستان شناسی در میدان امام همدان ادامه خواهد یافت

استاندار همدان گفت: برای تداوم کاوش های باستان شناسی در میدان امام خمینی(ره)، 500 میلیون تومان اختصاص می دهیم به شرط اینکه کارشناسان خسته نشده و کاوش تا زمانی که متخصصین امر اعلام کنند ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ محمد ناصر نیکبخت، که در بازدید از کارگاه کاوش باستان شناسی میدان امام(ره) همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: در جلسه ای با حضور متخصصان فنی، با استفاده از تجربه های دیگر کشورها موضوع احداث موزه در محل میدان امام را بررسی خواهیم کرد.

وی با اعلام اینکه با ایجاد موزه موافق است، خاطرنشان کرد: اجلاس جهانی گردشگری در سال 2018 همدان برای ما بسیار مهم است و مقدمات برگزاری باشکوه این اجلاس در این شهر آغاز شده است.

استاندار همدان، کشفیات صورت گرفته در میدان امام را، گوشه کوچکی از داشته های استان همدان دانست و گفت: تلاش ما این است تا آثار بیشتری از تاریخ هگمتانه را پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: علاقمند هستم تا اجلاس 2018، میدان امام و دیگر جاذبه های همدان ساماندهی شده باشد تا بتوانیم بخش های بیشتری از داشته های همدان را به جهانیان معرفی کنیم.

نیکبخت، همدان را بهترین و شایسته ترین مکان گردشگری کشور، اعلام کرد و افزود: گردشگری، اولویت اصلی همدان است چرا که این شهر از همه دوره های تاریخی آثاری جاودانه به یادگار دارد.

وی با یادآوری اینکه، میراث فرهنگی کشور و شهرداری نیز به کاوش های میدان امام کمک می کنند، تصریح کرد: اگر بدانیم که آثاری ارزشمندی در این محل یافت خواهد شد، نگران هزینه های آن نیستیم.

استاندار همدان، کار اکتشاف را کار ظریفی دانست و گفت: کاوش، حوصله می خواهد و برای مردم عجله و شتاب مدنظر نیست و درخواست دارم مردم صبر کنند و فرصت دهند تا با کار علمی بتوانیم نتیجه را اعلام کنیم.

وی در آخر با اشاره به اینکه اجازه ندهید به خبرنگاران توهین شود، تاکید کرد: این فرصتی است تا خبرنگاران از این مکان بازدید کنند و من مؤکد گفته ام که توهین به خبرنگاران را پیگیری خواهم کرد.

لازم به ذکر است، در بازدید چند روز گذشته تعدادی از خبرنگاران و عکاسان رسانه های استان، مسئول کارگاه در میدان امام(ره) اقدام به توهین و زندانی کردن خبرنگاران در کانکس این محل کرده بود که موجی از اعتراض اصحاب رسانه های استان و مدیران ارشد همدان را به دنبال داشت.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =