۱ نفر
۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵
برندهایی که دیگر آمریکایی نیستند

اگر تا این زمان، برخی برندها و کالاها مثل یک نوشیدنی یا فست فوت فقط را می شد در آمریکا مزه کرد، این روزها همه این برندها از آمریکا رفته اند. زمان در حال تغییر است و بعضی ازبرندهای آمریکایی که شهرت بالایی دارند به دست خارجی ها افتاده اند.

به گزارش خبرآنلاین، بیزنس اینسایدر در گزارشی لیستی از محبوبترین برندهای آمریکایی را منتشر کرده که حالا نمی توانند صادقانه بگویند آمریکایی هستند.

بن اند جری Ben & Jerrys

برند آمریکایی بن اند جری یک بستنی معروف آمریکایی است که توسط دو دوست یعنی بن کوهن و جری گرین فیلد پایه گذاری شد.آنها بعد از اینکه یک پمپ بنزین قدیمی را خریداری کردند،آن را به مغازه بستنی های رنگی در سال 1978 تبدیل کردند.در سال 2000 این برند به یک کمپانی کالاهای مصرفی چندملیتی به قیمت 326 میلیون دلار فروخته شد.

برگر کینگ Burger King

در سال 1954 جیمز مک لامور و دیوید ادگرتون یک مغازه کوچک همبرگرفروشی را به نام برگر کینگ در میامی باز کردند که همبرگر هایشان را به مشتری ها 18 سنت به همراه میلک شیک می فروخت.سه سال بعد آنها با اضافه کردن اجاق گاز همبرگر ذغالی را معرفی کردند.

در سال 1967 این مغازه به فروشگاه زنجیره ای  فیلسبری فروخته شد و بعد از مک دونالد بزرگترین برگر زنجیره ای در ایالات متحده شد. در دهه های بعد از چند سری ادغام ،چندین بار مدیریت آن تغییر کرد تا در سال 2010 مجددا توسط یک شرکت خصوصی خریداری شد.

امروز،برگر کینگ با یک فست فود کانادایی و یک فروشگاه زنجیره ای دونات به اسم تیم هورتون ادغام شده است.

تریدر جوز  Trader Joe's

تاریخچه ایجاد فروشگاه زنجیره ای تریدر جوز به سال 1967 برمی گردد. هنوز اولین فروشگاه آن در کالیفرنیا دایر است، اما کسب و کار آن تغییر کرده است.مالک این برند از یک سوپر مارکت کار خود را آغاز کرد.

لاکی استریک Lucky Strike

این برند در سال 1871 در ویرجینیا تاسیس شد و پس از آن یک شرکت بزرگ توتون و تنباکو آمریکایی را تاسیس کرد. این شرکت بعدها توسط یک شرکت بریتانیایی خریداری شد.

جنرال الکتریک General Electric

شرکت لوازم الکتریکی بیش از یک قرن است که در آمریکا شناخته شده است.در سال 2016 این برند توسط بزرگترین شرکت لوازم خانگی چینی هایر به قیمت 5.4 میلیارد دلار خریداری شد.

امریکن اپارل American Apparel

این برند آمریکایی که در کالیفرنیا به ثبت رسیده  بزرگترین تولیدکننده لباس در آمریکای شمالی بود که بیش از دو دهه کار کرد اما در سال 2015 ورشکست شد.این شرکت دو سال تلاش کرد که شرایط خود را بهبود ببخشید.در سال 2017 شرکت پوشاک کانادایی گیلدان مالکیت معنوی و تجهیزات تولیدی این شرکت را به قیمت 88 میلیون دلار خرید.

سون الون 7-Eleven

این برند در سال 1927 با ادغام 11 شرکت به نام جفرسون سبز ایجاد شد.این فروشگاه زنجیره ای  با عرضه شیر،نان و تخم مرغ کار و در روزهای یکشنبه و تعطیلات وقتی همه جا تعطیل بود، آغاز کرد.

بعد از بحران مالی 1987،این شرکت توسط کمپانی ژاپنی ایتو یوکادو خریداری شد و به نام سون اندهالیدی به فعالیت خود ادامه می دهد.

سان گلس هات Sunglass Hut

این برند در میامی تاسیس شد.استیفن زیف عینک سازی بود که کار خود را با یک کیوسک در بازار در سال 1971 آغاز کرد.اوتا سال 1986  فروشگاههای خود را به 100 فروشگاه رساند.این برند در سال 2001 به یک شرکت ایتالیایی به قیمت 462 میلیون دلار فروخته شد.

هالیدی این Holiday Inn

هالیدی این در تنسی و توسط کیمونز ویلسون تاسیس شد.ویلسون این ایده را در یک سفر خانوادگی به  واشنگتن به ذهنش رسید که مکان راحت و مقرون به صرفه برای اقامت خانواده ها ایجاد کند.این کسب و کار در سال 1988 تا 1990 توسط شرکت اینترکنتینانتال خریداری شد.

هلمانز Hellman's

اگرچه فرانسوی ها اولین کاشف سس مایونز هستند،اما ریچارد هلمن یک مهاجر آلمانی در سال 1905 در نیویورک یک آشپزخانه برای فروش غذاهای خانگی باز کرد که غذاهای او با سرو سس مایونز به سرعت محبوب شد.

در سال 1032 این برند توسط شرکت بست فودز در سال 2000 به میزان 20.3 میلیارد دلار خریداری شد. 

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ویراستار A1 ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    0 0
    در سال 1032 این برند توسط شرکت بست فودز در سال 2000 به میزان 20.3 میلیارد دلار خریداری شد.