ایسنا نوشت: معاون نظارت شورای شهر تهران اعلام کرد که نیازی به تخریب ساختمان شمالی پلاسکو در ساخت ساختمان جدید نیست.

افشین حبیب زاده صبح امروز در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص سرانجام ساختمان شمالی پلاسکو، گفت: اخیرا مباحثی مبنی بر اینکه ساختمان شمالی پلاسکو نیز باید تخریب شود و به پروژه ساختمان جدید پلاسکو اضافه شود، مطرح شده است.

وی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی مخالفت صریحی در خصوص تخریب ساختمان شمالی داشته چرا که این ساختمان دقیقا در مجاورت بافت میراثی و خاص کلیسا و مدرسه ژاندارک است، گفت: با توجه به بازدید من و علی اعطا از این ساختمان متوجه شدیم که آسیب جدی در این ساختمان وجود ندارد، البته به دلیل آنکه در مجاورت ضلع جنوبی بوده نیازمند بازسازی است و از نظر تجهیزات آتش نشانی و تاسیساتی نیز نیازمند بازسازی است اما نیاز به تخریب کلی ندارد.

حبیب‌زاده با بیان اینکه نمی‌دانم چه ضرورتی وجود دارد که حتما ساختمان شمالی تخریب شود، گفت: این در حالیست که نیمی از کسبه پلاسکو در ساختمان شمالی هستند و در این یک سال هم اتفاق خاصی نیفتاده در حالیکه می‌توانستند ظرف مدت شش ماه بازسازی کرده و نسبت به بازگشایی آن اقدام کنند و اگر تخریب شود ظلم بزرگی نسبت به ساختمان شمالی انجام شده، چرا که هیچ دلیلی نه از نظر سازه و نه مسائل دیگر وجود دارد که این ساختمان را تخریب کنند و مشکل جدی نیست.

وی با بیان اینکه مشاور مربوطه، سازمان میراث فرهنگی، سازمان نظام مهندسی و ... در بررسی‌ها اعلام کردند که نیاز به تخریب ساختمان شمالی نیست، گفت: باید از سازمان متولی سوال شود که چه اصراری به تخریب دارند.

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =