انجمن گفتگوی فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی طی مراسمی با حضور جمعی از مقامات فرمانداری، شورای شهر و فعالان مدنی استان به طور رسمی در تبریز آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرآنلاین، فرماندار تبریز که بدلیل ماموریت کاری در تبریز حضور نداشت در آئین افتتاح این انجمن در پیام تصویری اظهار داشت: جامعه ی امروز به شدت نیازمند این است که روح گفتگوی پایدار در عرصه فرهنگ و هنر نهادینه شود.

رحیم شهرتی فر افزود: شاخصه توسعه و استمرار تمدن توجه به هنر و ارج نهادن به هنرمندان است و این تشکل می تواند در ارتقای جایگاه این عرصه در جامعه بسیار کارآمد باشد.

وی با تاکید بر نقش سازمان های مردم نهاد در سازماندهی جوامع تصریح کرد: هدف از تشکیل این انجمن نیز اعتلای فرهنگی و نهادینه کردن فرهنگ و هنر در جامعه خواهد بود.

فرماندار تبریز با استقبال از ایده ی تشکیل انجمن گفتگوی فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی گفت: حتم داریم این مجموعه برای نهادهای فرهنگی محفل مناسبی است.

سعید برزگر، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار تبریز نیز طی سخنانی با تاکید اینکه در دولت تدبیر و امید تشکیل تشکل های غیردولتی در اولویت قرار دارد از پشتیبانی و حمایت از گروه های مردم نهاد خبر داد.

وی اظهار امیدواری کرد که در سایه ی تلاش های این انجمن، فرهنگ گفتگو در بخش های مختلف جامعه نهادینه شود.

استاد کریم زینتی، گرافیست بنام کشور و مسئول انجمن گفتگوی پایدار فرهنگ و هنر طی سخنانی در اهمیت آغاز به کار این تشکل اظهار داشت: در سایه ی گفتگوهای جمعی است که ایده های نو در ضمیرهای خلاق مجال بروز پیدا می کند.

وی با بیان اینکه این نشست در ابتدا فقط با ۱۱ نفره شروع شد گفت: امروز بعد از ۴ سال فعالیت صادقانه و تلاش های تمام جوانان فعال در حوزه فرهنگ و هنر، تعداد اعضای این نشست ها به بیش از هزار نفر رسیده است.

وی گپ های فرهنگی و هنری را محمل حرکت و شکوفایی اندیشه ها خواند و افزود: تبریز دهه های متمادی است که مورد بی مهری قرار گرفته و اگر قدردان بزرگانش بود چه ها که نمی آفرید.

استاد زینتی سابقه ی احداث دانشگاه ربع رشیدی را همدوره ی سوربن فرانسه عنوان کرد و افزود: ربع رشیدی از همان سالها دانشگاه بود ولی سوربن بعنوان مدرسه کودکان بی سرپرست آغاز به کار کرد اما پس از هفت قرن ما کجائیم و آنها به کجا رسیده اند!

این فعال مدنی حوزه فرهنگ و هنر با بیان اینکه مردم ما قرن ها با این درد زیسته اند تصریح کرد: با اینحال آسمان شهرمان هرگز بی ستاره نبود بطوریکه هر ستاره ای اسیر خاک شده، ستاره دیگری سربرآورده و این زایش و پرورش همچنان دوام دارد.

وی با اشاره به آغاز به کار انجمن گفتگوی فرهنگ و هنر در تبریز یادآور شد: امروز نویدگر انجمنی هستیم که بیش از پیش نمایانگر پتانسیل بالای شهر خواهد بود.

 

46

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =