۰ نفر
۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹

مهر نوشت: طی پنج‌ماهه نخست سال جاری و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته طلاق در این استان با کاهش 16 درصدی همراه است.

یوسف خدادادی تصریح کرد: این کاهش در حالی حاصل شده که در سال ۹۵ به نسبت سال ۹۴ طلاق با افزایش ۲۱ درصدی همراه بود و اردبیل رتبه نخست شتاب طلاق را از آن خود کرده بود.

وی با ابراز تأسف از اینکه از هر پنج ازدواج در استان یک مورد به طلاق منجر می‌شود، اضافه کرد: با تلاش‌های صورت گرفته دستگاه‌های متولی وضعیت افزایش طلاق متوقف شده و شاهد کاهش آن هستیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با تأکید به اینکه خانواده رکن اصلی جامعه محسوب می‌شود، در تشریح علل طلاق اصلی‌ترین عوامل را فردی عنوان کرد.

خدادادی تأکید کرد: از جمله اختلالات روحی و روانی، بی‌ثباتی، بدبینی، عدم اعتماد به دیگران، عدم بلوغ عاطفی و عدم پذیرش مسئولیت مهم‌ترین عوامل فردی تشدید کننده طلاق است.

وی با تأکید به اینکه عوامل اجتماعی نیز در وقوع طلاق بی‌تأثیر نیست، ادامه داد: از جمله اعتیاد، ازدواج تحمیلی، دخالت اطرافیان، مهریه بالا، ارتباط نامشروع قبل از ازدواج و خشونت‌های خانوادگی عوامل مؤثر است.

به گفته معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در عوامل اقتصادی مؤثر نیز می‌توان به کمبود درآمد و فقر، تجمل‌گرایی، تشریفات و مطالبه مهریه اشاره کرد.

خدادادی با تأکید به نقش عوامل فرهنگی اضافه کرد: اختلافات مذهبی و اختلافات فرهنگی زوجین و خیانت آشکار و پنهان از عوامل فرهنگی دخیل است.

وی متذکر شد: در امر کاهش طلاق نقش نهادهای تربیتی جامعه کلیدی بوده و به ویژه آموزش قبل از ازدواج یکی از علل بازدارنده اختلاف و طلاق است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =