ایرنا نوشت: دبیر کل سازمان ملل متحد درباره پیامدهای همه پرسی اقلیم کردستان عراق ابراز نگرانی کرد.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد در کنفرانس مطبوعاتی در مقر سازمان ملل در نیویورک، گفت: آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل در خصوص بی ثباتی در منطقه پس از برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عراق ابراز نگرانی کرد.

وی گفت: باید مسائل مورد مناقشه میان بغداد و اربیل با گفت و گو و مذاکره حل شود.
دوجاریک همچنین افزود: دبیر کل سازمان ملل متحد بر یکپارچگی و ثبات و حاکمیت عراق تاکید کرده است.
همه پرسی اقلیم کردستان عراق در میان مخالفت های گسترده داخلی و خارجی امروز / دوشنبه/ برگزار شد.
قرار است نتایج این همه پرسی 24 ساعت پس از پایان آن اعلام شود.

همچنین دبیرکل سازمان ملل متحد، بمبگذاری بر سر راه کاروانی از صلحبانان این سازمان در مالی را که به کشته شدن سه صلحبانان بنگلادشی منجر شد، بشدت محکوم و حمایت مکرر خود از تلاش های صلح در کشور مالی را اعلام کرد.

روز یکشنبه کاروانی از صلحبانان کمیته حمایت سازمان ملل از کشور مالی با یک بمب دست ساز در مسیر خود برخورد کرد که دست کم سه نفر از صلحبانان این کمیته چندملیتی که تابعیت بنگلادشی داشتند بر اثر انفجار جان خود را از دست دادند.
آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل باصدور بیانیه ای این حمله را بشدت محکوم کرد و بر حمایت این سازمان از تلاش های جاری برای استقرار صلح و امنیت در این کشور تاکید نمود.

وی در این بیانیه خواستار تسریع اجرای مفاد توافقنامه صلح میان دولت مالی و گروه های مسلح این کشور شده و به آن ها یادآور شده است که طبق قطعنامه 2374 شورای امنیت که در روز پنجم سپتامبر به تصویب رسیده، کسانی که اختلالی در اجرای این توافقنامه بوجود آورده و و یا صلحبانان این نهاد بین المللی را مورد حمله قرار دهند در فهرست تحریم های این نهاد قرار خواهند گرفت.
گوترش در نهایت به خانواده و بستگان قربانیان این حادثه تسلیت گفته و برای مجروحین این حمله آرزوی بهبود سریع کرده است.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =