تذکر نمایندگان مجلس به روحانی برای معرفی وزیر علوم/ گروهی از نمایندگان: فرجی‌دانا را معرفی کنید!

محمود صادقی، نماینده تهران با بیان اینکه گزینه پیشنهادی مجمع نمایندگان تهران برای تصدی وزارت علوم فرجی دانا است، گفت که در همین رابطه نامه‌ای به رئیس جمهور داده‌ایم و این موضوع را به اطلاع ایشان رسانده‌ایم که دولت نیز از آن استقبال کرد.

به گزارش خبرآنلاین، با گذشت نزدیک به دو ماه از مراسم تحلیف برخلاف تکلیف مقرر در قانون هنوز وزیر علوم به مجلس معرفی نشده و در آغاز سال تحصیلی این وزارتخانه متاسفانه با سرپرست اداره می شود.

امروز نیز برخی از نماینده‌ها در مجلس به این وضعیت اعتراض کردند و خواستار معرفی هرچه زودتر وزیر از سوی رئیس جمهور شدند. در این بین گزینه‌های زیادی برای وزارت علوم معرفی شده بود که هرکدام به نحوی انتقاد دانشجویان و واکنش جامعه دانشگاهی را به همراه داشت. گزینه‌هایی که کارنامه عملکرد آنها نشان می‌داد لایق تصدی وزارت علوم نیستند.


در همین میان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از رئیس‌جمهور درخواست کرد تا بدون فوت وقت نسبت به معرفی وزیر علوم به مجلس اقدام کند.

محمود صادقی در تذکری به رئیس‌جمهور گفت: آقای رئیس‌جمهور متاسفانه جنابعالی در حوزه‌هایی که مطابق وعده‌های انتخاباتی شما انتظار تحول بیشتری در جهت خواسته ها و مطالبات رای دهندگان می‌رفت، ضعف و انفعال نشان داده‌اید. رویه‌ای که در رایزنی‌های مربوط به وزیر علوم در حال انجام است، هم باعث سرخوردگی و سلب اعتماد دانشگاهیان شده که بدنه اصلی حامیان و رای دهندگان به شما بوده‌اند و هم برخلاف تصور ظاهری به جایگاه رفیع مقام رهبری در ذهنیت جامعه دانشگاهی آسیب می زند. این عضو کمیسیون آموزش مجلس همچنین بیان کرد: از حضرت عالی انتظار داریم بدون فوت وقت نسبت به معرفی وزیری کارآمد، عالم، پایبند به موازین علمی، اخلاقی و قانونی و مسلط به مسائل کلان آموزشی، تحقیقاتی، فناوری و توسعه علمی در فضای کنونی و نیز مورد قبول جامعه دانشگاهی به مجلس اقدام کنید.


نامه نمایندگان تهران برای معرفی فرجی دانا
محمود صادقی، نماینده تهران با بیان اینکه گزینه پیشنهادی مجمع نمایندگان تهران برای تصدی وزارت علوم فرجی دانا است، گفت که در همین رابطه نامه‌ای به رئیس جمهور داده‌ایم و این موضوع را به اطلاع ایشان رسانده‌ایم که دولت نیز از آن استقبال کرد. او گفت: مجمع نمایندگان تهران کمیته‌ای متشکل از بنده و آقایان نعمتی و داوود محمدی را برای پیگیری گزینه پیشنهادی وزارت علوم تشکیل داد که ما قبل از سفر رئیس جمهور به نیویورک گفت‌وگوهایی با آقای واعظی و لاریجانی داشتیم.

او افزود: نتیجه این گفت‌وگوها این شد که تنها گزینه مجمع نمایندگان تهران برای وزارت علوم آقای فرجی دانا است، موضوعی که مورد استقبال آقای واعظی و دولت قرار گرفت، قول پیگیری نیز دادند ولی هنوز نتیجه‌ای اعلام نکرده‌اند. نماینده تهران درباره نظر لاریجانی نسبت به فرجی دانا گفت: در جلسه‌ای که با آقای لاریجانی داشتیم ایشان هم گفتند که آقای فرجی دانا گزینه مناسبی است. باید رایزنی‌هایی صورت گیرد تا سوء تفاهم‌ها برطرف شود.
صادقی با تاکید بر اینکه مجمع تهران فرجی دانا را شایسته‌ترین فرد برای وزارت علوم می‌داند، گفت: در همین راستا از طرف نمایندگان تهران نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتیم و آقای فرجی دانا را به عنوان گزینه‌ پیشنهادی اعلام کردیم، البته هنوز موضوع قابل اتکایی نشنیدیم که بدانیم گزینه‌ پیشنهادی دولت برای معرفی مجلس چیست. او در پایان در مورد موضع فراکسیون امید در این باره گفت: با توجه به اینکه رئیس فراکسیون امید و بسیاری از اعضای هیات رئیسه نماینده تهران هستند، شاید بتوان این موضوع را تسری داد ولی به هر حال این گزینه پیشنهادی مجمع نمایندگان تهران است.

سیدحسن حسینی شاهرودی، نماینده مردم شاهرود نیز در مجلس درخواست کرد تا رئیس‌جمهور با معرفی وزرای علوم و نیرو موجب ایجاد ثبات و آرامش در این دو وزارتخانه شود.

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =