احداث خانه امید ویژه بازنشستگان در اردبیل

شهردار اردبیل از احداث خانه امید ویژه بازنشستگان در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ حمید لطف‌اللهیان در جلسه علنی شورای شهر اردبیل تصریح کرد: این طرح با مشارکت صندوق بازنشستگان کشوری اجرا می‌شود.

وی هدف از احداث این مجموعه را توسعه مراودات اجتماعی سالمندان و بازنشستگان و ایجاد زمینه‌های نشاط آن ها عنوان و اضافه کرد: در این طرح شهرداری زمین و مجوز لازم را تأمین کرده و صندوق بازنشستگی نیز اقدام به ساخت مجموعه خواهد کرد.

شهردار اردبیل با بیان اینکه یکی از سه مکان زرناس، بوشلی باغی و دانش برای احداث این مجموعه پیشنهاد شده است، ادامه داد: بعد از ساخت نیز هیچ سندی برای اخذ مالکیت عیان و عرصه برای صندوق بازنشستگی کشوری صادر نمی‌شود.

لطف‌اللهیان با تأکید به اینکه ایجاد خانه امید تجربه موفق بسیاری از کشورهای پیشرفته است، اضافه کرد: شهرداری‌ها همچنان که در مقابل شاغلان جامعه تکالیفی دارند، در مقابل بازنشستگان نیز تکلیف ایجاد زمینه‌های تفریح و نشاط را دارند.

وی متذکر شد: اینکه احداث خانه امید در بخش مرکزی شهر باشد ضرورتی ندارد و می‌توان در خارج از شهر و در فضای مناسب امکانات تفریحی برای بازنشستگان ایجاد کرد.

شهردار اردبیل ایجاد خانه امید را از پروژه‌های انسان‌محور شهرداری دانست و افزود: در واقع ۳۸ امین خانه امید کشور در استان اردبیل احداث خواهد شد.

احداث ۳ کافه کتاب در اردبیل

لطف‌اللهیان همچنین از برنامه‌ریزی برای احداث سه کافه کتاب در سطح شهر اردبیل و با هدف ترویج مطالعه خبر داد.

وی با اشاره به پیش‌بینی احداث چهار کافه کتاب و درخواست مجوز برای سه مورد، افزود: رضوان، چهارراه حافظ و پشت هتل کوثر برای احداث کافه کتاب پیش‌بینی شده و این طرح با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود.

به گفته شهردار اردبیل مشارکت بخش خصوصی به شیوه BOT بوده و به مدت ۱۰ سال بهره‌برداری از سازه سبک در ابعاد ۶۰ متر به بخش خصوصی سپرده می‌شود.

وی تصریح کرد: با پروژه‌هایی از این دست می‌توان از آسیب‌های اجتماعی کاست و زمینه توسعه مطالعه را فراهم کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =