چاپ کتاب منتخب طرح های اقدام پژوهی فرهنگیان لرستان

مدیر پژوهشکده تعلیم و تربیت آموزش و پرورش لرستان به رونمایی از کتاب منتخب طرح های اقدام پژوهی فرهنگیان استان لرستان اشاره کرد و گفت : 140طرح اقدام پژوهی به دبیرخانه استانی رسید که پس از برسی و داوری 13طرح به عنوان طرح های برگزیده انتخاب شدند .

به گزارش خبرآنلاین لرستان، علی جودکی منظور و هدف از اقدام پژوهی را بررسى راه هاى گوناگون براى تغییر وضعیت نامطلوب موجود توسط معلمان درگیر در آن مسأله در محیط كلاس و آموزشگاه برشمرد و خاطر نشان کرد : هدف از اقدام پژوهی و پژوهش هاى آموزشى، توصیف شرایط یا پدیده هاى مربوط به نظام آموزشى می باشد .

وی تاکید کرد : با استفاده از اقدام پژوهى مى توان موقعیت هاى مربوط به اقدام ها و عملیات آموزشى را مشخص كرد و در بهبود آن ها كوشید.

معاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش لرستان هم گفت : در اقدام پژوهى، هدف معلم پى بردن به روابط پدیده ها و یا به اصطلاح متغیرها است . علی عبدی پور افزود : از همه این مسائل مهم تر، بررسى موضوعاتى است كه معلم در محیط كلاس و در حیطه تدریس با آن ها درگیر است و مى خواهد پاسخشان را به صورت علمى و از راه پژوهش بیابد. پس ایجاد تغییر، تعدیل یا اصلاح در وضعیت موجود هدف عمده در اقدام پژوهشی است.

وی گسترش مهارت های علمی و عملی و حل مسایل، با استفاده از كاربرد مستقیم روش ها و مهارت ها در مدارس و یا محیط هاى واقعى كلاس و به دست آوردن اطلاعات براى استفاده در كلاس هاى درس و دادن آموزش لازم به معلمانى كه درگیر تدریس هستندرا از جمله از فواید اقدام پژوهی برشمرد .

 

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =