رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، گفت: 4200 نفر در شرکت مترو بدون برگزاری آزمون و مصاحبه استخدام شده اند، از تیرماه سال 92 تغییرات وسیعی در حوزه معاونین و مدیران شرکت بهره برداری مترو ایجاد شده به نحوی که در برخی موارد افراد غیرمتخصص و دارای مدرک تحصیلی غیرمرتبط جایگزین افراد متخصص و با تجربه شده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: قبلا به معاونان شهردار اعلام کردم بهتر است سکوت کنند زیرا توضیحاتشان مشکلات آنان را بیشتر می کند، در بند 2 گزارش یکی از نهادهای نظارتی در خرداد سال 93 آمده است که تعداد 4200 نفر بدون برگزاری هرگونه آزمون استخدامی و مصاحبه علمی و رعایت مفاد آیین نامه استخدامی شرکت بهره برداری مترو جذب شده اند.

وی گفت: شرکت مترو دارای آیین نامه استخدامی است و باید بر اساس آیین نامه اقدام می شد، از تیرماه سال 92 تغییرات وسیعی در حوزه معاونین و مدیران شرکت بهره برداری مترو ایجاد شده به نحوی که در برخی موارد افراد غیرمتخصص و دارای مدرک تحصیلی غیرمرتبط جایگزین افراد متخصص و با تجربه شده اند، این موضوعی نیست که بتوانیم درباره آن به تفاهم برسیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین گفت: در طبقه بندی مشاغل این شرکت، سه گروه اضافه به برخی افراد داده شد که توضیح و محمل قانونی ندارد، شما که مدعی تفاهم با سازمان بازرسی کل کشور در این زمینه هستید، لطفا صورت جلسه مربوطه را به شورای شهر ارائه کنید.

حافظی درباره کمیته نظارت بر واگذاری شرکت شهروند و شهرآفتاب نیز گفت: در جلسه صحن شورا که برای تشکیل این کمیته تصمیم گیری شد، تعداد اعضای آن 5 نفر اعلام شد و عضو پنجم آن نیز نماینده کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری معرفی شد، اما آقای رئیس، شما برخلاف نظر اعضای شورای شهر، نماینده این کمیسیون را حذف و یکی از اعضاء هیات رئیسه را جایگزین کردید. حال اگر کمیته ای وجود دارد نظر شورا این بوده که نماینده کمیسیون سلامت نیز عضو کمیته باشد و اگر می گوئید که رای گیری نشده است پس این کمیته که معرفی کرده اید چه محمل قانونی دارد؟ این انحراف و تخلف است که شما باید پاسخگو باشید.

همچنین در این جلسه طرح صیانت و حفاظت از باغات و اراضی مزروعی شهر تهران مطرح و موادی از آن بررسی و تصویب شد و بررسی سایر بندها به جلسه آتی موکول شد.

 ۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    5 0
    سلام. چرا مناطق شهرداری اعضای هیئت علمی دانشگاه هارا که خودنیروی رسمی دانشگاه متبوع خودهستند بارانت ولابی درمشاغل کارمندی به خدمت گرفته وحقوق میلیونی می دهد
  • ناشناس A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    4 0
    چرا درمعاونت حمل ونقل وترافیک افرادپیروکهنسال درآستانه بازنشستگی به پست های مدیرکلی رسیدند....پس نیروی جوان متخصص چه شود؟
  • ناشناس A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    3 0
    چراسازمان اداری استخدامی به پرونده استخدام های شهرداری ورود نمی کند البته درخصوص نیروهای تازه قراردادی شده شهرداری بامدرک دیپلم درمناطق
  • بی نام IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    1 2
    پس تکلیف دوست و اشنای اقایان فاتح شورا چی میشه اونا هم کلی درخواست و سفارش دارن
  • بی نام A1 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    3 0
    شورای شهر فعلی نباید بگذارد که شهردار برای شهرداری بعد مشکل ایجاد کند وگرنه جهارسال باید آوار برداری کند و انتخابات بعدی از دست می رود. شده با شکایت جلوی اینکار را بگیرید تا شورای بعد. زمان بخرید.
  • ناشناس A1 ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    4 0
    آقای حافظی آقای مسجدجامعی لطفا حضورا به داد‌ منطقه یک برسید چرااجازه می دهند درطرح تبدیل وضعیت نیروهای پیمانکاری افراد دیپلم وزیردیپلم جذب گردد به موسسه هادیان شهر پس تخصص گرایی.واستخدام هدفمند چه شد؟ فورا جلوگیری شود اگرم باشد حق با تحصیلکرده لیسانس وبالاتراست... بنده الان پنج سال است درشرکت خصوصی کارمی کنم وآرزوی استخدام شهرداری دارم باتحصیلات کارشناسی ارشد شهرسازی یاعلی
  • بی نام IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    1 4
    حالا ناراحتین که چرا کارگر استخدام کرده .مگه مترو مشکلی داره که میگید عیر متخصص استخدام کرده .
  • بی نام US ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    3 0
    لطفا شوراي شهر جديد از تخريب باغات اطراف مترو وردآورد جلوگيري كند.
  • ناشناس DE ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    6 1
    اقای حافظی چراانصراف دادید؟ امیدوارم حداقل درپست مشاورشورا ادامه همکاری داشته باشندچون دلسوزشورا فقط ایشان بودوبس. فقط خواهش دارم تکلیف نیروهای دیپلمه متطقه یک که درمشاغل کارمندی تحت عنوان هادیان شهرجدیدجذب شدندراپیگیری کنیدتا جای خالی استخدام برای نیروی متخصص بازبشه مگه میشه مگه داریم من فرزندبازنشسته تامین اجتماعی هستم وبیکار
  • بی نام IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    6 1
    هیچ کدوم از دستگاههای اجرایی و شهرداری و مترو مابقی جاها جذب نیرو رو از بین واجدین لیاقت و ازطریق آزمون و مصاحبه انجام نمیدن ،فقط یه تعداد محدود از دستگاهها آزمون میزارن تو سال که 5 ، 4 نفر رو جذب کنن و بگن آزمون گذاشتیم نیرو گرفتیم