حضور کمرنگ مخاطبان فیلم‌های سینمایی باعث بی‌رونقی سالن‌های سینما در آخرین هفته مهر ماه شده است و به نظر می‌رسد تعدد فیلم‌های در حال اکران می‌تواند یکی از عوامل موثر بر این کم‌رمقی گیشه باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از چهارشنبه هفته گذشته (26 مهر ماه) با اکران دو فیلم جدید «خفه‌گی» به کارگردانی فریدون جیرانی و «شنل» ساخته حسین کندری تعداد فیلم‌های در حال اکران به 18 فیلم رسید. سینماها در آخرین هفته مهرماه رونق چندانی را تجربه نکردند و بی رمقی همچنان بر بیشتر سالن‌ها حاکم بود. البته با توجه به فروش نسبتا خوب «خفه‌گی» به نظر می رسد این فیلم در هفته‌های بعدی اکران خود بتواند تعداد بیشتری از مخاطبان را به سینماها بکشاند.

اکران فیلم‌های سینمایی در حالی ادامه دارد که تبیلغ سه فیلم «شنل»، «آزاد به قید شرط» و «قهرمانان کوچک» همزمان با پخش فوتبال پرسپولیس و الهلال که بازی مهمی بود به صورت زیر نویس در فواصل مختلف از تلویزیون پخش می‌شد.

در ادامه نگاهی داشتیم به وضعیت فروش و استقبال از فیلم‌هایی که در حال حاضر روی پرده هستند.

محمدزاده و شاکردوست به گیشه رونق می‌دهند؟

«خفه‌گی» از فیلم‌های جدید اکران شده در سینما در نخستین روزهای نمایش‌اش فروش نسبتا خوبی داشت و رقمی نزدیک به 300 میلیون تومان فروخت. «خفه‌گی» با در اختیار داشتن 25 سالن در تهران و 14 سالن در شهرستان در اولین روز اکرانش (چهارشنبه 26 مهر) 120 میلیون تومان فروخت و پنج‌شنبه نیز 175 میلیون تومان فروش داشت. به نظر می‌رسد این فیلم به کارگردانی الناز شاکردوست و بازی نوید محمدزاده و الناز شاکردوست با توجه به فضای متفاوتی که دارد بتواند در روزهای آینده مخاطبان بیشتری را به سالن‌های سینما بکشاند.

«شنل»، شروعی نه چندان امیدوار‌کننده

«شنل» ساخته حسین کندری و به تهیه‌کنندگی علیرضا شجاع‌نوری فیلم دیگری بود که از هفته گذشته با 14 سالن در تهران اکران خود را آغاز کرد و در اولین روز اکرانش نیز 30 میلیون تومان فروخت. اکران «شنل» از این هفته در شهرستان‌ها آغاز می‌شود. این فیلم روایتگر داستان زندگی یک زن پرستار است که با شرایط خاصی با فرزندش زندگی می‌کند و بنابر اتفاقات و اشتباهی ماجراهایی برای وی رخ می‌دهد. باران کوثری، رضا بهبودی، بهار کاتوزی، مسعود فروتن، آیسان حداد و ... بازیگران این فیلم هستند.

«زرد»، همچنان پرمخاطب

اما فیلمی که از ابتدای اکرانش تا به حال مخاطبان نسبتا زیادی را به سالن‌های سینما کشانده «زرد» با بازی بهرام رادان، ساره بیات، مهرداد صدیقیان، بهاره کیان‌افشار است که همچنان فروش خوبی دارد. این فیلم تا کنون با در اختیار داشتن 80 سالن سینما 2 میلیارد و 500 میلیون تومان فروش داشته است. این در حالی است که در روزهای اخیر حواشی زیادی برای این فیلم به وجود آمده و اعلام سازندگان این اثر مبنی بر حضور این فیلم در مراسم گلدن گلوب اظهارنظر و واکنش‌های متعدد و بعضا تندی را در پی داشته است. باید منتظر ماند و دید این حواشی به نفع این فیلم و فروش بیشتر آن خواهد شد یا ادعای عجیب سازندگان این اثر به «زرد» ضرر خواهد زد.

«ایتالیا ایتالیا»، کمدی که پرطرفدار می شود

«ایتالیا ایتالیا» ساخته کاوه صباغ زاده که ژانری متفاوت دارد و یک کمدی رمانتیک با فضایی شاد و سرزنده است در آغاز دومین هفته اکرانش نیم میلیاردی شد و در هفته بعد نیز فروش نسبتا خوبی داشت و تاکنون 730 میلیون تومان فروخته است. دو بازیگر اصلی این فیلم یعنی حامد کمیلی و سارا بهرامی هیچ یک از سوپراستارهای سینما نیستند و به نظر می‌رسد با این روندی که این فیلم در فروش طی کرده است استقبال بیشتری در گیشه نیز از آن صورت بگیرد.

«خانه دختر»، توقیفی در مرز میلیاردی شدن

«خانه دختر» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی که از جمله فیلم‌های توقیفی در حال اکران است که در حال حاضر 20 سالن در تهران و 24 سالن در شهرستان در اختیار دارد و تا کنون نیز 900 میلیون تومان فروخته و به مرز میلیاردی شدن نزدیک می شود.

حامد بهداد، باران کوثری، رعنا آزادی ور، پگاه آهنگرانی از بازیگران این فیلم هستند.

این فیلم داستان دو دختر دانشجوست که به دنبال کشف راز مرگ هم دانشگاهی خود، درست در روز پیش از مراسم عروسی اش هستند. در همین بین پدر دختر فوت شده قصد دارد خانه کوچکشان را زیر قیمت بفروشد تا زودتر از محله و نگاه سنگین مردمانش فرار کند و داماد در جستجوی فهمیدن گذشته دختر فوت شده و در نهایت معلوم می‌شود که به خاطر یک رسم غلط دختر جوان در خیابان فوت کرده است.

رونق سینمای نوجوان با «قهرمانان کوچک»

سینمای ایران بعد از مدتها شاهد اکران فیلمی برای گروه سنی نوجوان بود، «قهرمانان کوچک»  که 17 روز از نمایش اش می گذرد تا کنون 650 میلیون تومان فروخته است. این فیلم 20 سالن در تهران در اختیار دارد و به نظر می رسد با توجه به تعطیلی مدارس در آخر هفته ها فروشش در ایام آخر هفته بیشتر نیز شود.

«مالاریا»، همچنان کم فروش، آخرین وضعیت «نگار»، «تابستان داغ»و «ملی و راه‌های نرفته‌اش»

«مالاریا» به کارگردانی پرویز شهبازی و بازی آذرخش فراهانی، نازنین بیاتی، ساغر قناعت، آزاده نامداری و ... اما یکی از ناموفق‌ترین فیلم‌های اکران شده در هفته‌های اخیر بوده که تا کنون 200 میلیون تومان فروخته است. «نگار» رامبد جوان که در حال حاضر هفت سالن در تهران در اختیار دارد تاکنون دو میلیارد و 500 میلیون تومان فروخته است که البته با توجه به تبلیغات گسترده صورت گرفته برای این فیلم پیش‌بینی فروش بیشتری برای این اثر سینمایی می‌شد.

فیلم تهمینه میلانی، «ملی و راه‌های نرفته‌اش» نیز با وجود اینکه در تهران 12 سالن در اختیار دارد، بیش از یک میلیارد فروش داشته است. «تابستان داغ » ابراهیم ایرج‌زاد هم یک میلیارد و 590 میلیون تومان فروش کرده است.» اکران این فیلم با بازی پریناز ایزدیار، علی مصفا و صابر ابر نیز همچنان ادامه دارد.

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =