ایرنا نوشت: رئیس شورای عالی انقلاب یمن ضمن رد اتهامات آمریکا درخصوص ایرانی بودن موشک های بالستیک شلیک شده به عربستان، تاکید کرد: آمریکا انواع سلاح های ممنوعه را در اختیار ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان قرار داده است.

 

«محمد علی الحوثی» در صفحه توئیتری خود نوشت: اگر براساس ادعای آمریکایی ها، موشک های ما از ایران تامین می شد، از تهران (برای مقابله با بمباران ائتلاف عربی) پدافند موشکی می گرفتیم.

الحوثی در بخش دیگری از تویئت خود تصریح کرد: بسیار خنده دار است، این سخنان را آمریکایی هایی بر زبان می رانند که متجاوزان به یمن را به سلاح های ممنوعه تجهیز کرده اند و کمر به قتل ملت یمن بسته اند.

رئیس شورای عالی انقلاب یمن در بخش دیگری از سخنانش افزود: آمریکا در تمامی عرصه های سیاسی و نظامی در جنگ یمن شکست خورده است و این امر نشان می دهد که تسلیحات آمریکایی از جمله سامانه موشکی 'پاتریوت' و دیگر سلاح های آنها کارآیی خود را از دست داده است.

«عبدالمالک العجری» یکی از اعضای شورای سیاسی انصارالله یمن نیز در توئیتی یادآور شد: «پس از گذشت سه سال از جنگ (یمن) ناگهان آمریکا، اسنادی از حمایت ایران از حوثی‌ها پیدا می‌کند».

وی در ادامه نوشت: «آمریکا تاکنون از موشکی هایی که از یمن شلیک شده، مدرکی به دست نیاورده است، موضوع روشن است. آمریکایی‌ها برای انحراف (افکار عمومی) جهان عرب از موضوع بیت‌المقدس و (ممانعت) از خشم آنها نسبت به اسرائیل، می خواهند ایران هراسی کنند.»

این اظهارات درپاسخ به سخنان ضد ایرانی «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در شورای امنیت صورت می گیرد.

هیلی روز پنجشنبه 23 آذرماه با حضور در وزارت دفاع آمریکا و بدون اشاره به حمایت‌های تسلیحاتی بی‌دریغ واشنگتن از عربستان سعودی برای کشتار مردم یمن، ایران را به تجهیز جنبش انصارالله در حمله موشکی به ریاض متهم کرد.
این اقدام با واکنش فوری «غلامعلی خوشرو» نماینده ایران در سازمان ملل متحد روبرو شد.

وی با رد مجدد ادعای ارسال موشک به یمن، آن را نشانه بارزی از نقش مخرب، تحریک‌آمیز و غیرمسئولانه آمریکا دانست.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =