چین می گوید مخزن سوخت نفتکش سانچی ممکن است نشتی داشته باشد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از رویترز، اداره دولتی اقیانوس چین اعلام کرده که مخزن سوخت نفتکش سانچی که شنبه گذشته در دریای چین غرق شد،ممکن است نشت سوخت داشته باشد.

آنها گفته اند میزان نگرانی ناشی از آلودگی که بدترین فاجعه غرق شدن کشتی در دهه های گذشته بود،بسیار بالاست.

در بیانیه ای که روز پنج شنبه منتشر شد، اداره دولتی اقیانوس چین اعلام کرده که گزارش هایی از کشتی ها و هواپیماها و ماهواره ها دریافت کرده که نشان می دهد چندین لکه نفتی در منطقه غرق شدن سانچی دیده شده است.

به گفته مقامات چینی،یکی از این لکه ها در 2.5 کیلومتری شرق محل حل حادثه دیده شده که ممکن است ناشی از نشست سوخت از مخزن نفتکش باشد که به شدت سمی است و البته نفت سنگین که در موتور کشتی بوده است.

هنوز مشخص نیست که نفتکش چقدر سوخت بنزین  تا رسیدن به مقصد داشته است.کارشناسان تخمین می زنند که ممکن است حدود هزار تن سوخت در مخزن هنگام برخورد با کشتی سی اف کریستال در مخزن سانچی وجود داشته است.

سوخت نفتکش برای حیات دریایی بسیار سمی است و پاک کردن آن از دریا به سختی امکان پذیر است.علاوه بر محموله سانچی که میعانات گازی بسیار سبک بوده، سوخت خود کشی سانچی هنگام تصادم آلودگی ایجاد کرده است.سانچی حدود 136 هزار تن محموله میعانات گازی را قبل از تصادم حمل می کرد.بیشتراین محموله بعد از سانحه در طول نه روز سوخت.

با این حال اداره دولتی اقیانوس چین می گوید برای ارزیابی میزان خسارت های زیست محیطی کار خود را ادامه می دهد.

این اداره گفته که سه لکه آلودگی که بزرگترین آن 17.4 کیلومتر مربع و مجموع سه لکه 20.7 کیلومتر مربع است با ماهواره شناسایی شده است.این سه منطقه ترکیبی از آلودگی البته 80.3 کیلومتر مربع کمتر از گزارش های قبلی است.اما از آبهای ازمایش شده،مجموعا 22 محل نشت شناسایی شده که بیش از استانداردهای مواد نفتی است. 

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =