بازداشت عواملی از خرید و فروش سؤالات امتحانی

ایرنا نوشت: سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان پلیس فتا اعلام کردند عده ای در موضوع خرید و فروش سؤالات امتحانی دستگیر شده اند.

میرحمایت میرزاده گفت: از نظر پلیس فتا چیزی که در نتیجه امتحانات دانش آموزان مؤثر باشد، اتفاق نیفتاده، بلکه این سؤالات مربوط به سال های قبل بوده است.
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: در این جلسه نظر پلیس فتا این بود که عنوان سؤالات سال های قبل عوض و به اسم سال 1396 خرید و فروش شده است.
میرزاده ادامه داد: نظر پلیس فتا این بود سؤالات سال های قبل به اسم سال 1396 در فضای مجازی پیچیده و یک عده سوء استفاده کردند؛ بنابراین امتحاناتی که انجام شده، درست بوده و سوء استفاده ای که تاثیر گذار باشد، نبوده است.
این نماینده مجلس دهم تاکید کرد: همچنین مسئولان آموزش و پرورش در جلسه بیان کردند که در یک شهر دورافتاده و کوچک در میان صدها سوال تصویر یک سوال آن هم تنها چند دقیقه قبل از شروع امتحان به جهت این که سؤالات باز می شود تا بررسی صورت گیرد در فضای مجازی گذاشته شد، اما از آنجایی که دانش آموزان در جلسه امتحان بودند، امکان سوءاستفاده وجود نداشته است.

 «عبدالرسول عمادی» رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش چندی پیش به ایرنا گفته بود: بررسی و اعلام نظر درباره صدق و کذب بودن آنچه در فضای مجازی درباره لو رفتن سئوالات نهایی مطرح شده به عهده مراجع ذی صلاح است.

وی ادامه داد: مرکز سنجش آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی امر امتحانات تمام اقدام ها و تلاش خود را در راستای حفظ امنیت و صحت برگزاری آن به عمل آورده است.
عمادی گفته بود: آنچه در فضای مجازی مبنی بر لو رفتن سوالات امتحانی دانش آموزان به آن پرداخته شده در حد شایعات و سوءاستفاده از شرایط بوجود آمده در راستای امیال خاص است.

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امر امتحانات همواره برای آموزش و پرورش بسیار مهم و از حساسیت بالایی برخوردار است، گفت: این مرکز ضمن احترام به دغدغه اولیا و دانش آموزان، پیگیر مطالب منتشره در فضای مجازی بوده و مستندات خود را در اختیار مراجع مسئول قرار داده است.

امتحانات نهایی تمامی مقاطع در سال تحصیلی 96 - 95 به پایان رسید، این در حالیست که در طول برگزاری امتحانات به روش های مختلف و از طریق فضای مجازی خبری دست به دست شد مبنی بر اینکه سوالات برخی دروس قبل از آغاز امتحانات خرید و فروش شده و بسیاری از دانش آموزان از این روش به سوالات دسترسی پیدا کرده اند.

این مساله حرف و حدیث های بسیاری بدنبال داشته به گونه ای که والدین و دانش آموزان نسبت به این موضوع و آنچه که آن را نبود برقراری عدالت آموزشی می دانند، گله مند بودند و خواستار پاسخگویی مسوولان آموزش و پرورش و متولیان ذیربط و مراجع قضایی در خصوص صحت و سقم این اخبار هستند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =